خبرگزاری کار ایران

تاکید مدیرعامل سازمان صنایع کوچک بر ایجاد عزم همگانی برای حمایت از تولید داخلی

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۴۹۶

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران بر ضرورت ایجاد عزم همگانی برای حمایت از تولید و صنایع کوچک و متوسط در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی یزدانی در جلسه شورای اداری آذرشهر ، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در چندین مورد بر لزوم حمایت از صنایع کوچک و متوسط جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تاکید فرموده اند و این امر وظیفه را برای همه ما در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی سنگین کرده است.

وی تاکید کرد: تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و به تبع آن برگزاری جلسات کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید که امسال ۱۵ جلسه برگزار کرده است در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب بوده و تلاش بر آن دارد تا اشتغالزایی و رونق در تولید ایجاد کند.

یزدانی ادامه داد: سازمان ها و صندوق های زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و ویژگی های آن ها این زمینه را دارد تا بسیاری از مشکلات موجود را حل و فصل کند.

وی افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید فرموده اند همه قوا و تمام آحاد ملت در مسیر اقدام و عمل به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نقش دارند و باید از همه ظرفیت های از جمله رسانه ها، صدا و سیما و تشکل های مردم نهاد نیز در این خصوص بهره لازم را برد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ابراز کرد: دولت با استفاده از همه ظرفیت هایی که در دست دارد و ایجاد مشوقات و این سازمان نیز به تبع تصمیمات دولت بخش مهمی از جرایم دیر کرد واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی را مشمول بخشودگی کرده است.

یزدانی با اشاره به اینکه تامین نقدینگی واحدهای صنعتی مهم ترین مشکل تولید است، گفت: مقرر شده واحدهای راکد یا زیر ظرفیت که در سامانه بهین یاب ثبت نام می کنند، در قالب کارگروه های استانی  تسهیل ورفع موانع تولید به بانک ها معرفی شده و از محدودیتهای قبلی مثل چک برگشتی و بدهی های غیرجاری قبلی  مستثنی هستند.

وی افزود: تا کنون 39 هزار واحد صنعتی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده و پرونده  آن ها مورد بررسی قرار گرفته است،که به زودی 12هزار درخواست مصوب برای پرداخت به بانک ها معرفی خواهد شد.

یزدانی با اشاره به مشوق های در نظر گرفته شده برای صنعتگران و سرمایه گذاران مستقر در شهرک های صنعتی ابراز کرد: علاوه بر بخشودگی جرایم دیرکرد واحدها و سایر مشوقات، امسال نیز در بیش از 500 شهرک و ناحیه صنعتی کشور افزایش قیمت حق انتفاع نداشته ایم و در شهرک هایی که افزایش قیمت وجود داشته یک بار و تا پایان سال قیمتها ثابت خواهد بود.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق غیربرخوردار تا سقف 50 درصد تخفیف در قیمت حق انتفاع شهرک های صنعتی اعمال می شود، افزود: همچنین 10 درصد تخفیف به شرکت های دانش بنیان، نخبگان و ایثارگران اعطاء می شود.

۸۴هزار ۵۰۰ واحد کوچک و متوسط

یزدانی در ادامه سفر به استان آذربایجانشرقی درنشست شورای اداری بناب نیز اظهارداشت: تعداد مصوبات کارگروه ملی تسهیل در طول تاریخ بی سابقه است و یکی از فعال ترین ستادهای تسهیل، ستاد تسهیل آذربایجان شرقی می باشد.

وی افزود: از ۸۸ هزار واحد تولیدی پروانه دار کشور ۸۴هزار ۵۰۰ واحد کوچک و متوسط هستند که این تعداد نشانگر دلیل حساسیت رهبر معظم انقلاب به صنایع کوچک می باشد.

وی درپایان نیزتاکید کرد:ایجاد نشاط و شادابی در بین جامعه سرمایه گذاری وظیفه ای همگانی به خصوص رسانه هاست.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران در سفر یکروزه خود به استان آذربایجان شرقی از شهرک صنعتی شهید سلیمی، شهرک صنعتی مراغه و شهرک صنعتی بناب و زیرساخت های موجود آن دیدن کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز