خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بیان کرد:

بهترین حالت برای کشور، ادامه فعالیت همین دولت است

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۷۶۹

عباس آرگون گفت: مسلما هر فعال اقتصادی می‌داند که در دوره قبل وضعیت اقتصادی کشور به هیچ وجه خوب نبود. بهترین حالت برای کشور این است که همین دولت در دوره بعد نیز باقی بماند و با ریسک پذیری بیشتر به سیاستهای اقتصادی خود ادامه دهد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازگانی ایران در رابطه با تاثیر انتخابات ریاست جمهوری و اثر گذاری آن بر اقتصاد  کشور گفت: اقتصاد ما به شدت سیاسی است و هر انتخاباتی بر روی آن تاثیر می‌گذارد. از طرف دیگر بازاری مانند بورس نسبت به اتفاقات سیاسی به شدت واکنش نشان می‌دهد به طوری که با یک خبر مثبت، چند واحد بالا می رود و با هر خبر منفی چندین واحد پایین می آید.

عباس آرگون با اشاره به احتمال حضور احمدی نژاد در انتخابات گفت: اکنون با دو رویکرد اقتصادی رو به رو هستیم. رویکردی که در دولت قبل بود و رویکردی که اکنون وجود دارد. مسلما هر فعال اقتصادی می‌داند که در دوره قبل وضعیت اقتصادی کشور به هیچ وجه خوب نبود. بهترین حالت برای کشور این است که همین دولت در دوره بعد نیز باقی بماند و  با ریسک پذیری بیشتر به سیاستهای اقتصادی خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: بنا بر آمار اعلام شده بیش از 400 هزار طرح نیمه تمام عمرانی با پیشرفت 5 تا 95 درصد وجود دارد. دولت باید ریسک کند و آنها را به بخش خصوصی واگذار کند. در بحث یارانه‌ها هر ماه دولت بخش عظیمی از درآمد خود را صرف پرداخت پول به مردم می‌کند. قوه مجریه باید هر چه زودتر افرادی که احتیاج به یارانه را ندارد حذف کند و از سنگینی بار آن بکاهد. در حال حاضر دولت به تمام منابع مالی خود نیاز مبرم دارد.

آرگون در پایان تصریح کرد: کشور نیازمند آرامش و ثبات است. در صورتی که در دولت قبل ما این مولفه را نداشتیم و کشور اسیر تصمیم های خلق الساعه و بدون کار کارشناسی بود. به طور مثال نوسان ارزی که در سال‌های 90 و 91 برای کشور رخ داد نتیجه همین تصمیمات بود. ما اگر بخواهیم که سرمایه های داخلی را به مدار اقتصادی کشور وارد کنیم نیازمند آرامش و دوری از ماجراجویی‌های سیاسی هستیم. وقتی سرمایه‌گذار داخلی در بازار کار حضور داشته باشد سرمایه‌گذار خارجی نیز برای حضور در پروژه‌های اقتصادی کشور از خود رغبت نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز