خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس:

دستورات خارج از ظرفیت؛ بانک‌ها را دچار آسیب کرد

قوامی گفت: تولید ناخالص ملی ازسال 57 تاکنون دو برابر نشده است زیرا تصمیمات ناصحیح در مجلس و دولت‌ها عمدتاً باعث فشار به نظام بانکی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی قوامی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در آیین‌ رونمایی از شبکه خبری اقتصاد و بانکی ایران (ایبنا) با بیان اینکه خدشه وارد شده به نظام بانکی به دلیل دستورات خارج از ظرفیت نظام بانکی بوده است گفت:‌ رقم 100 هزار میلیارد تومان از مطالبات نظام بانکی رقم قابل توجه است و سهم مجالس و دولت‌ها در این راستا حائز اهمیت است.

وی افزود: تاکنون سه نوع خطا در حوزه سرمایه‌گذاری‌ها صورت گرفته که نظام بانکی را درگیر کرده است. خطای تشخیص در سرمایه‌گذاری‌ها به لحاظ اقتصادی بخش عظیمی از سرمایه‌گذاری ها را به حاشیه برده و اینکه بیش از 90 درصد از تامین اعتبار از سوی نظام بانکی صورت می‌گیرد موضوع مهمی است.

وی افزود: میزان نقدینگی در سال 57 حدود 250 میلیارد تومان بود که امروز رقم هزار هزار میلیارد تومان پشت سر گذاشته است اما تولید ناخالص ملی ازسال 57 تاکنون دو برابر نشده است زیرا تصمیمات ناصحیح در مجلس و دولت‌ها عمدتاً باعث فشار به نظام بانکی شده است.

وی در خاتمه گفت: یک خبرگزاری قوی که نقش رسالت خود را در تحلیلی درست داشته باشد قطعا می‌تواند در کاهش این مسائل موثر باشد.

 

کد خبر : ۳۹۷۷۹۳