خبرگزاری کار ایران

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با ایلنا:

نرخ سود تسهیلات رفاهی کارکنان بانک‌ها را شورای پول و اعتبار تعیین می‌کند/ هیچکدام از وزرا به تنهایی در این تصمیم نقش ندارند

یک مقام آگاه گفت: تصمیم گیری در خصوص تسهیلات رفاهی کارکنان بانک‌ها ارتباطی به هیچ کدام از وزرای دولت به تنهایی ندارد، بلکه الزامی است که دولت در راستای ساماندهی و نه حذف تسهیلات رفاهی کارکنان بانک‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عده‌ای از کارکنان بانک‌ها در اعتراض به متوقف ماندن پرداخت تسهیلات رفاهی کارکنان بانک‌ها و همچنین توقف پرداخت اضافه کاری از تیر ماه سال جاری، قصد تحصن در مقابل مجلس شورای اسلامی را دارند. این کارکنان نظام بانکی معتقد هستند بعد از بخشنامه وزیر اقتصاد، از ابتدای تیر ماه، اقدام عملی در خصوص پرداخت تسهیلات رفاهی و اضافه کاری به کارکنان نظام بانکی صورت نگرفته است.

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این خصوص گفت: بر مبنای ضوابط اجرایی بودجه سال جاری مصوبه هیات دولت مقرر شده است که رویه پرداخت تسهیلات رفاهی به کارکنان بانک‌ها تغییر کند و کمیته‌ای سه نفره در دولت نسبت  به تعیین سقف پرداخت تسهیلات مذکور و همچنین شورای پول و اعتبار  نسبت به تعیین نرخ سود این تسهیلات اقدام نماید.

وی تاکید کرد: تصمیم گیری در این موضوع ارتباطی به هیچ کدام از وزرای دولت به تنهایی ندارد، بلکه الزامی است که دولت در راستای ساماندهی و نه حذف تسهیلات رفاهی کارکنان بانک‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایلنا و بر اساس شنیده‌ها تعیین نرخ سود تسهیلات رفاهی کارکنان در شورای پول و اعتبار در حال نهایی شدن است و پیش‌بینی می شود حداکثر ظرف 10 روز آینده این مشکل حل خواهد شد.

این مقام آگاه همچنین تاکید کرد: متاسفانه جریانی خاص این اقدام مثبت و ساختاری دولت در مسیر  تحقق عدالت در نظام پرداخت کارکنان دولت را وارونه جلوه داده و این گونه القا کرده‌اند که دولت به جای ساماندهی تسهیلات رفاهی مدیران فشار را به کارکنان بانک‌ها وارد می‌کند در حالی که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ضوابط بسیار سختی در خصوص تسهیلات رفاهی مدیران بانکی اعمال شده است.

گفتنی است تا کنون تسهیلات رفاهی کارکنان شبکه بانکی از محل منابع قرض الحسنه بانک‌ها پرداخت می‌شد که بر اساس تصمیات اتخاذ شده قرار است از این به بعد این تسهیلات از محل منابع قرض‌الحسنه پرداخت نشود.

کد خبر : ۳۹۷۹۸۷