خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر به ایلنا خبر داد:

رئیس جدید اتاق بازرگانی شهریور انتخاب می‌شود/ رئیس دولتی، قابل قبول نیست/ نهاوندیان کاندیدا نمی‌شود

حسینی در خصوص برخی شایعات در مورد انتخاب فردی دولتی برای ریاست اتاق گفت: این صحبت‌ها فقط در حد شنیده‌ها است و اصلا برای بخش خصوصی قابل قبول نیست که یک فرد دولتی این پست را بر عهده گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تغییرات صورت گرفته در ریاست اتاق بازرگانی ایران گفت: بعد از آنکه آقای جلال‌پور بر تصمیم خود مبنی بر کناره‌گیری از ریاست اتاق پافشاری کردند تصمیم بر آن شد که پروسه کاری جایگزینی ایشان آغاز شود.

حسینی ادامه داد: بر همین اساس دیروز جلسه‌ای محدود با حضور روسای برخی از اتاق‌های ایران در محل اتاق بازرگانی ایران تشکیل شد و تصمیم بر آن گرفته شد که مراحل انتخاب رئیس جدید آغاز شود و در 31 مرداد با حضور روسای اتاق‌های کشور جلسه هیئت نمایندگان تشکیل شود و نهایتا رئیس اتاق ایران انتخاب شود.

وی در مورد گزینه‌های مطرح شده برای ریاست اتاق گفت: در حال حاضر رایزنی‌ها برای انتخاب رئیس آغاز شده اما افرادی که مطرح می‌شوند همگی در سطح شایعه است و بر همین اساس نمی‌توان با قاطعیت گفت چه کسی از شانس بیشتری برای ریاست اتاق برخوردار است.

حسینی در خصوص برخی شایعات در مورد انتخاب فردی دولتی برای ریاست اتاق گفت: این صحبت‌ها فقط در حد شنیده‌ها است و اصلا برای بخش خصوصی قابل قبول نیست که فردی دولتی این پست را بر عهده گیرد.

وی در مورد ریاست نهاوندیان گفت: در زمانی که ریاست اتاق بر عهده ا یشان بود این نهاد خصوصی تحول پیدا کرد و در مجموع ریاست ایشان برای پارلمان بخش خصوصی کشور سبب خیر بود اما بنا بر اطلاعاتی که من دارم به طور حتم ایشان برای ریاست اتاق کاندیدا نخواهد شد.

وی تصریح کرد: اتاق از بدنه قوی برخوردار است و افراد مدیر و کارآمد زیادی در آن حضور دارد پس لزومی ندارد که یکی از منصوبین دولتی اتاق رئیس شود. ضمن آنکه بهتر است دولت از نظرات بخش خصوصی واقعی استفاده کند زیرا هنوز دولتی‌ها نتوانستند وضعیت اقتصاد کشور را بهبود ببخشند و  صنایع  را از رکود و انجماد خارج کنند.

کد خبر : ۳۹۸۵۹۴