خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس:

فعالیت پتروشیمی بوعلی از سر گرفته شد

نژاد سلیم گفت: گفت: مکاتباتی با دو شرکت ژاپنی و اروپایی داشتیم تا نظر خود را در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط زیست اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عادل نژادسلیم مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس  در جمع خبرنگاران با اشاره به از سرگیری فعالیت پتروشیمی بوعلی گفت: برج نفتای آسیب‌دیده تعمیر نمی‌شود اما دیگر واحدها فعالیت خود را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه دو برج جدید 60 متری  با بهره گیری از جدید ترین فناوری های روز جهان جایگزین برج آسیب دیده خواهد شد، افزود:برای تعمیر و راه اندازی بخش آسیب دیده ریسک نمی کنیم و تا یکسال آینده با استفاده از دانش و فناوری روز جهان این واحد به مدار تولید بازخواهد گشت.

نژاد سلیم ادامه داد: واحد پارازیلین سود آور نیست اما برای تامین نیاز داخل اقدام به بازسازی کامل خواهیم کرد و این واحد را حفظ خواهیم کرد.

وی با بیان این که واحد پارازایلین پتروشیمی بندر امام حدود 2 سال است که تولید خود را متوقف کرده است، اظهار داشت: ماهانه 50 تا 60 هزار تن  پارازایلین مورد نیاز بوعلی سینا از پتروشیمی برزویه تامین می شود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در ادامه گفت: مکاتباتی با دو شرکت ژاپنی و اروپایی داشتیم تا نظر خود را در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط زیست اعلام کنند.

وی یادآور شد: مجتمع های پتروشیمی مکلفند الزامات HSE را رعایت کرده و بروز شوند.

 

 

کد خبر : ۳۹۹۰۵۸