خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

قطعه چهارم آزادراه کنار گذر جنوبی تهران بهار 96 افتتاح می‌شود / تامین مالی پروژه‌ها از طریق اسناد خزانه

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۷۱۳

صبح امروز وزیر راه و شهرسازی به همراه جمعی از مسئولان و فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا از قطعه چهارم آزادراه کنارگذر جنوبی تهران بازدید کرد.

به گزاش خبرنگار ایلنا ، عباس آخوندی در حاشیه این بازدید با تاکید به مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیا مبنی بر اینکه از یک مشاور بین‌المللی برای طراحی و معماری این آزادراه استفاده کنند، گفت: باید از مشاوری استفاده شود که تجربه کار داشته باشد.

وی افزود: تاکنون هیچ شرکت مشاوره‌ای در ایران تجربه‌ای در این زمینه ندارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های ملی عمرانی کشور ساخت آزادراه کنار گذر جنوبی تهران است، گفت: طول این آزادراه 158 کیلومتر است که از آبیک قزوین شروع و به قم می‌رسد.

آخوندی گفت: این آزادراه به کاهش ترافیک شهر تهران و کاهش آلودگی این شهر بسیار کمک می‌کند.

وی افزود: با ساخت این آزادراه خودروهای کمتری وارد تهران می‌شود و حجم قابل توجهی از خودروها از این آزادراه در آبیک تردد می‌کنند.

آخوندی با بیان اینکه 5 ماه از انعقاد قرارداد ساخت این آزادراه با قرارگاه خاتم‌الانبیا می‌گذرد ، گفت: این یک پروژه بزرگی است که ارزش قرارداد آن 1500 میلیارد تومان است.

آخوندی با بیان اینکه آورده دولت و آورده قرارگاه برای ساخت این پروژه به ترتیب 30 و 70 درصد است ، ادامه داد: طبق وعده قرارگاه خاتم بهار سال آینده قطعه 4 این مسیر چرم شهر تا آزادراه قم افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمام قطعات همزمان در حال ساخت هستند، گفت: در حال حاضر 650 دستگاه ماشین آلات و 2 هزار نفر نیروی انسانی برای ساخت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران مشغول هستند.

وی با بیان اینکه این آزادراه یکی از پروژه‌های در راستای اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است گفت: گلوگاه این پروژه ساخت پلی است که این آزادراه را به آزادراه قم وصل می‌کند. از دیگر گلوگاه‌ها هم ساخت زیرگذر پل چرم شهر است که این پل‌ها در حال ساخت هستند که امیدواریم در موعد مقرر اعلام شده از سوی قرارگاه خاتم به افتتاح برسد.

وی با تاکید بر طراحی و معماری این آزادراه گفت: در پروژه‌ای که 1500 میلیارد تومان در آن سرمایه گذاری می‌شود بحث معماری هم مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: طراحی و معماری در این مسیر و ا یجاد چشم اندازهای زیبا ی دور و نزدیک ارزش ایمنی دارد و میتواند باعث کاهش خستگی رانندگان باشد.

وی همچنین درباره تامین مالی پروژه‌ها گفت: یکی از راه‌های تامین مالی پروژه‌های عمرانی استفاده از اسناد خزانه اسلامی است که در این باره جلساتی را هم با سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم.

آخوندی ادامه داد: در هفته گذشته اسناد خزانه اسلامی منتشر شده است که امیدوارم بتوانیم از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز