خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر نیرو صورت گرفت؛

امضای قرارداد مشارکت بخش خصوصی در 22 پروژه آب و فاضلاب

قرارداد مشارکت بخش خصوصی در ۲۲ طرح آب و فاضلاب به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو مبادله شد.

به‌گزارش ایلنا، این طرح‌ها در 14 استان در قالب قراردادهای بیع متقابل، BOT و BOO در استان‌های یزد، تهران، سمنان، زنجان، اصفهان، خراسان شمالی، مشهد، همدان، آذربایجان شرقی، ایلام، خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان با مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این پروژه‌ها شامل احداث تأسیسات نمک‌زدایی آب دریا، تکمیل طرح فاضلاب، تأمین آب شرب، احداث تصفیه‌خانه آب، احداث خط انتقال آبرسانی، و ارتقای کمّی و کیفی آب شرب در شهرها و روستاهای کشور است.

تکمیل طرح فاضلاب شهرهای میبد، بفرویه، و چند روستا در استان یزد، تکمیل طرح فاضلاب شهر پرند در استان تهران، شهر سمنان، شهر ابهر در استان زنجان، شهرهای نجف‌اباد، دولت‌اباد، دستگرد، خورزوق و گرگاب در استان اصفهان، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شیروان در خراسان شمالی، تامین بخشی از آب شرب شهر مشهد از جمله این قراردادهاست.

همچنین احداث تصفیه‌خانه آب شرب تویسرکان در استان همدان، احداث خط انتقال آب‌رسانی به میانه در استان آذربایجان شرقی، احداث آب‌شیرین‌کن صالح‌آباد در استان ایلام، احداث تاسیسات نمک‌زدایی در شهرهای رامهرمز، شادگان، دارخوین و هندیجان در استان خوزستان و تاسیسات نمک‌زدایی قشم و کرگان در استان هرمزگان، احداث فاز سوم نمک‌زدایی زاهدان، ارتقای کمی و کیفی آب شرب سیرجان و رفسنجان و در نهایت احداث تصفیه‌خانه لویزان در تهران از دیگر قراردادهای امضا شده در این روز بوده است.

 

کد خبر : ۴۰۰۱۱۵