خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایلنا:

منابع آبی با نیترات بالای 50 میلی‌گرم از دسترس خارج می‌شود/ کیفیت آب، خط قرمز ماست

دائمی اظهار داشت: زمانی که میزان نیترات آب از 50 میلی گرم بالاتر برود چاه‌ها و یا منابع را از دسترس خارج می‌کنیم.

علیرضا دائمی معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت کیفیت آب در مناطق مختلف کشور گفت: همه تلاش وزارت نیرو برای ارائه خدمات آب شرب با کیفیت خوب است و سعی می‌کنیم که میزان نیترات به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: میزان مصارف آب شرب ما مجموعا از 5 میلیارد متر مکعب بیشتر نمی‌شود و بخش عمده مصارف کشاورزی است لذا خط قرمز ما برای مصرف شرب، کیفیت است.

دائمی تصریح کرد: ما در بسیاری از مناطق کشور آب داریم و در دسترس هم است ولی برای مصارف شرب، کیفیت مناسبی ندارد به همین دلیل است که سعی می‌کنیم آب شربی که در اختیار مردم می‌گذاریم با رعایت اصول کیفی باشد.

وی اظهار داشت: میزان نیترات مجاز آب تا 150 میلی گرم است و آنچه در شهرهای اصلی و بزرگ کنترل می‌شود زیر 50 میلی گرم است، لذا زمانی که میزان نیترات از 50 میلی گرم بالاتر  برود چاه‌ها و یا منابع را طبق اطلاعاتی که بدست می‌آوریم؛ از دسترس خارج می‌کنیم.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: همواره مطالعات کیفیت آب انجام می‌شود و این رویه  بخشی از تامین آب است و بخش زیادی از هزینه‌های آب شرب نیز جهت بالا بردن کیفیت آب مصرف می‌شود. حتی در بعضی مواقع مجبوریم زمانی که چاه‌ها با مشکل مواجه می‌شوند آنها را جا به جا کنیم و دنبال منابع جدیدتر برویم.

کد خبر : ۴۰۰۲۰۵