خبرگزاری کار ایران

عامل انسانی علت 95 درصد آتش سوزی های منابع طبیعی کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 95 درصد آتش سوزی های منابع طبیعی کشور به علت عامل انسانی و به طور مشخص بی احتیاطی رخ می دهد.

به گزارش ایلنا، خداکرم جلالی در حاشیه حضور در عملیات اطفای حریق جنگل های منطقه خرقه شهرستان فیروزآباد افزود:علاوه بر عوامل انسانی، افزایش دما و تغییرات اقلیمی از مهمترین دلایل بروز آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی کشور است.

وی مراقبت از عرصه های ملی را از ماموریت های مهم سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و مسئولان منابع طبیعی در کشور و استان دانست و گفت: کانون های بحرانی مستعد آتش سوزی شناسایی شده و تمهیدات لازم برای مقابله با آتش سوزی و گسترش آن در عرصه های ارزشمند جنگلی و مرتعی اندیشیده شده است.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر لزوم دادن آموزش های لازم به مردم گفت: در زمینه پیشگیری ازآتش سوزی، ناوگان های زمینی اطفای حریق گروهی و انفرادی در حد توان و با وجود محدودیت های مالی ناشی از تحریم و پیامدهای آن تجهیز شده اند.

وی اظهار کرد: تعدادی خودرو مجهز به تجهیزات اطفای حریق هم خریداری شده است.

جلالی در ادامه هماهنگی و مشارکت همه دستگاه ها برای پیشگیری از آتش سوزی ها را خواستار شد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور که در کنار نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و مردم در عملیات اطفای حریق جنگل های منطقه خرقه فیروزآباد در جنوب غربی فارس حضور یافته بود گفت: حضور نیروهای امدادی و گروه های مردمی در مهار آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی بسیار اثرگذار و نتیجه بخش است.

کد خبر : ۴۰۰۵۰۷