خبرگزاری کار ایران

تا پایان هفته گذشته گزارش شد؛

کاهش 2 درصدی بارش‌های کشور نسبت به درازمدت

حجم بارش‌های کشور تا پایان هفته گذشته در مقایسه با متوسط درازمدت، 2 درصد کاهش داشته است.

به‌گزارش ایلنا، بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای مهرماه تا 20 مرداد ماه جاری، میزان بارش‌های سال آبی 95- 94 در مقایسه با مدت مشابه در متوسط دراز مدت 2 درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، ارتفاع بارش‌ها در سال آبی جاری به 236 میلی‌متر رسیده است، در حالی‌که این رقم در سال آبی گذشته 189 و در متوسط دراز مدت، 240 میلی‌متر بوده است.

بیشترین درصد تغییرات بارندگی ایستگاهی نسبت به درازمدت مربوط به شبستر در استان آذربایجان شرقی 67 درصد افزایش و کمترین درصد تغییرات بارندگی ایستگاهی نسبت به درازمدت مربوط به چابهار در استان سیستان و بلوچستان 80 درصد کاهش داشته است.

بیشترین میزان بارش در حوضه‌های آبریز مربوط به حوضه دریای خزر با 471 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 13 درصد و نسبت به متوسط دراز مدت 21 درصد افزایش داشته است.

بر مبنای این گزارش، کمترین میزان بارش مربوط به حوضه آبریز فلات مرکزی با 132 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 2 درصد افزایش و نسبت به متوسط درازمدت 18 درصد کاهش داشته است.

حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و قره‌قوم نیز در مقایسه با متوسط درازمدت، به ترتیب با 24 و 17 درصد افزایش و خلیج فارس و دریای عمان و مرزی شرق نیز به ترتیب با یک و 9 درصد کاهش بارش همراه بوده‌اند.

 

کد خبر : ۴۰۰۵۹۱