خبرگزاری کار ایران

ورود انواع تجهیزآلات جدید راهسازی پس از برجام

با توجه به حجم پروژه‌های گسترده عمرانی در ایران پس از برجام شرکت‌های سازنده ماشین‌آلات سنگین جذب بازار ایران شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایشگاه رونمایی از ادوات عمرانی نوین در ایران برگزار می‌شود که برخی از این ماشین‌آلات راهداری پس از برجام برای اولین بار است که وارد پروژه‌های عمرانی کشورمان می‌شود.

علیرضا نظری دبیر برگزاری این همایش و نمایشگاه در نشست خبری با بیان اینکه خوشبختانه پس از اجرایی شدن برجام سطح تعاملاتمان با چند شرکت مهم وارد کننده ماشین آلات راهسازی و شهرسازی افزایش یافته است ، گفت : در این نمایشگاه از جدیدترین ادوات عمرانی که ورود برخی از آنها پس از برجام فراهم شده رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به همکاری با یک شرکت ترک برای ورود جدیدترین ماشین‌آلات راهداری با تکنولوژی جدید و انتقال این تکنولوژی‌ها به کشور گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده انتظار می‌رود که از پیمانکاران کلان دولتی تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی از این ادوات استفاده کنند.

وی افزود: واردات از این کشورها به سود پیمانکاران ایرانی است چرا که هزینه تمام شده کمتری دارد و تامین قطعات آن راحت‌تر است.

نظری درباره سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در ایران برای تولید ماشین‌آلات سنگین عمرانی تاکید کرد: با توجه به پیگیری‌های جدی انجام شده می‌توان به تعامل جدی با سرمایه‌گذاران خارجی و مشارکت ایرانی‌ها برای راه‌اندازی خط تولید این ماشین‌آلات اندیشید.

وی تاکید کرد: خوشبختانه برجام این زمینه را فراهم آورد تا بتوانیم تعاملات خود با شرکت‌های خارجی سازنده افزایش دهیم.

وی ادامه داد: برای شرکت‌های خارجی بازار ایران بسیار مهم است و نمی‌خواهند این بازار را از دست بدهند.

 

کد خبر : ۴۰۱۰۰۲