خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد:

تنظیم سند چشم انداز 10 ساله برای کشورهای عضو سازمان اکو

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۳۲۵

غلامرضا شافعی گفت: در سال 2013 سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در این منطقه 34 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل آن 8 درصد رشد داشته و 2 درصد از سرمایه‌گذاری های مستقیم در کشورها را با خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بیست و یکمین نشست کشورهای عضو سازمان اکو نائب رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به میزان تبادلات بازرگانی کشورهای عضو این سازمان گفت: در سال گذشته میلادی اعضای این سازمان بیش از 635 میلیارد دلار با سایر کشورهای جهان مبادله داشتند که 8 درصد آن سهم تجارت درون منطقه‌ای بوده است.

غلامرضا شافعی ادامه داد: در سال 2013 سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در این منطقه 34 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل آن 8 درصد رشد داشته و 2 درصد از سرمایه‌گذاری های مستقیم در کشورها را با خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به سند چشم انداز 10 ساله این سازمان گفت: این سند تا سال 2 هزار و 25 برنامه‌ریزی شده و پیش نویس آن در اختیار اعضا قرار گرفته که مهمترین شاخصه آن بالا رفتن سهم بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو در اجرایی شدن این سند است.

شافعی تصریح کرد: این سند مطابق نیازهای کشورهای منطقه تنظیم شده و بر تجارت درون‌منطقه‌ای تاکید دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز