خبرگزاری کار ایران

واعظی خبر داد:

شرایط صادرات و فعالیت های تجاری توسط استان های مرزی فراهم است

وزیر ارتباطات با حضور در جلسه استانداری اردبیل از ظرفیت های موجود در استان های مرزی خبر داد و آن ها را موجب افزایش صادرات و فعالیت های تجاری با کشورهای همسایه دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ؛ واعظی همچنین با قدردانی از عنایات خداوند و رهبری و همچنین نیروهای امنیتی و انتظامی کشور اظهار کرد: امنیت از جمله متغیرها است که بر اقتصاد و رشد آن و همچنین سرمایع گذاری های داخلی و خارجی تأثیر می گذارد و دولت این امنیت را امروز با همکاری با تمام ارگان ها ایجاد کرده است.

وی در ادامه تأکید کرد: دشمنان هرکاری که می توانستند برای انزوای ایران، حکومت و نظام انجام دادند که امروز به لطف خداوند نتوانستند به هدفشان برسند و حتی تحریم هایشان هم با شکست روبرو شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه دستاوردهای دولت در عرصه های بین المللی بر دیگر عرصه ها اثرگذار بوده است عنوان کرد: یکی از این اثرگذاری ها که بعد از برجام متوجه کشور شد، حضور شرکت های فعال خارجی در حوزه ICT در کشور است.

وی اثرگذاری بعدی را فرهنگی دانست و افزود: به کمک رفع تحریم ها و تغییر نگرش کشورهای دیگر به ایران توانستیم با کمک قدرت نرم و افکار و جوامع دیگر، فرصت های جدیدی را برای صدور تفکرات شیعی و انقلاب اسلامی فراهم کنیم.

واعظی در بخش دیگر از سخنان خود حمایت از بخش خصوصی و بسترسازی برای سرمایه گذاری خارجی را مهم شمارد و گفت: شرایط صادرات و فعالیت های تجاری و گرفتن بازارهای منطقه توسط استان های مرزی با کشورهای منطقه فراهم شده است و ما نیز برای گسترش این فعالیت ها در تلاش هستیم.

وی همچنین در ادامه قول پیگیری موضوع راه آهن اردبیل را هم مطرح کرد و گفت: با وجود عدم ارتباط این حوزه به فعالیت ما در وزارت ارتباطات این موضوع را در هیات دولت پیگیری خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ابراز خشنودی در خصوص به نتیجه رسیدن موضوعات مطرح شده در سفر گذشته به این استان گفت: از سفر قبل تاکنون بیش از 107 میلیارد تومان سرمایه گذاری، 950 کیلومتر فیبر نوری و شبکه انتقال بیش از 3 برابر شده است.

وی افزود: از سفر قبلی تا کنون پهنای باند استان بیش از 7 برابر شده است و 216 سایت نسل سوم و 38 سایت نسل چهارم تلفن همرا نیز راه اندازی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با راه اندازی ایترنت پرسرعت در روستاهای بالای 20 خانوار اردبیل گفت: تاکنون 188 روستا داری اینترنت پرسرعت شده اند و 746 روستای دیگر نیز در دست اقدام هستند.

وی همچنین در ادامه صحبت هایش بیان کرد: از ظرفیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می توان در شکوفایی توسعه بخش کشاورزی و دامپروری به صورت مختلف استفاده کرد.

واعظی در پایان نزدیکی صنعت و فناوری با دانشگاه را در دولت تدبیر و امید مناسب ارزیابی کرد و گفت: این نزدیکی نتایج بسیار مفیدی را برای کشور داشته است که یکی از این نتایج همگرایی دو بخش، رسیدن ایران به صادرات نرم افزار است.

 

کد خبر : ۴۰۱۵۹۸