خبرگزاری کار ایران

مهرعلیزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

دعواهای داخلی جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را با مشکل مواجه کرده است

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: پس از اجرایی شدن برجام گروه‌های زیادی از کشورهای صاحب سبک و تکنولوژی در زمینه گردشگری و هتل‌داری به ایران سفر کردند و پس از ارزیابی شرایط مختلف در کشور برای سرمایه‌گذاری ابراز تمایل کردند اما متاسفانه به سبب حاشیه‌های برجام و دعواهای داخلی از شروع کار خودداری کردند و منتظرند ببینند این دعواهای سیاسی تمام می‌شود یا خیر.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با ایلنا در رابطه با فعالیت دولت در زمینه زیرساخت‌ها و توسعه توریسم و گردشگری گفت: دولت یازدهم به این امر توجه کرده اما اقدامات کافی و مناسبی را انجام نداده است.

محسن مهرعلیزاده ادامه داد: انصافا دولت به این موضوع توجه دارد و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این موضوع را دنبال می‌کند و سمینارها و کارگاه‌های مختلفی برگزار کرده و به دنبال جذب سرمایه‌گذارهاست.

وی ادامه داد: دولت امید زیادی به سرمایه‌گذاری خارجی داشت و ما هم به عنوان کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی انتظار این را داشتیم که با امضا شدن برجام سرمایه‌گذاران خارجی در زمینه گردشگری در ایران فعالیت خود را آغاز کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: پس از اجرایی شدن برجام گروه‌های زیادی از کشورهای صاحب سبک و تکنولوژی در زمینه گردشگری و هتل‌داری به ایران سفر کردند و پس از ارزیابی شرایط مختلف در کشور  برای سرمایه‌گذاری ابراز تمایل کردند اما متاسفانه به سبب حاشیه‌های برجام و دعواهای داخلی از شروع کار خودداری کردند و منتظر هستند که ببینند این دعواهای سیاسی تمام می‌شود یا خیر.

وی با اشاره به یکی از قراردادها گفت: یک گروه فعال در زمینه هتل‌سازی با همکاری یک شرکت مطرح خارجی طرحی در دست داشتند که با توجه به ظرفیت هر شهر و میزان توریسم پذیری آن انواع هتل در کلاس‌های مختلف بسازند اما متاسفانه هیچ کدام از این طرح‌ها علی رغم داشتن صرفه اقتصادی و بازگشت پول اجرایی نشد که مهم‌ترین علت آن شک داشتن در اجرای برجام بود.

کد خبر : ۴۰۳۵۱۶