خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با ایلنا:

دلیل گرانی گوشت، خروج غیرقانونی دام و کاهش عرضه در میادین است

درحالیکه رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران روز گذشته از کاهش 22 درصدی مصرف گوشت قرمز خبر داده و مهمترین دلیل آن را گرانی این محصول عنوان کرده؛ با این حال روند قیمت گوشت قرمز طی ماه‌های اخیر افزایشی بوده است.

علیرضا ملکی -رییس اتحادیه گوشت گوسفندی- در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با افزایش قیمت گوشت قرمز طی ماه های اخیر که تاثیرات منفی در مصرف این محصول را در پی داشته است بیان داشت: مساله اصلی در گوشت قرمز کمبود آن در بازار است؛ ما مسئله به این معنی نیست که تولید کاهش یافته؛ بلکه خروج غیرقانونی دام مشکلاتی را در میزان عرضه به بازار به وجود آورده است.

او در پاسخ به این سوال که در چند ماهه اخیر افزایش قیمت گوشت قرمز چه میزان بوده است، اظهار داشت: در ماه گذشته قیمت هر کیلوگرم از این محصول رشد 4 هزار تومانی داشته است و به نظر می رسد که روند افزایشی این محصول ادامه دار باشد. از مهم ترین دلایل افزایش قیمت این محصول خروج غیرقانونی دام است که موجب کمبود در بازار شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در ادامه در پاسخ به این سوال که دام به چه کشورهایی قاچاق می شود؟ ، بیان داشت: خروج غیرقانونی دام به کشورهایی مانند ترکیه و امارات و کویت صورت می گیرد که تاثیرات منفی را در بازار داخلی به همراه داشته است و لازم است در رابطه با آن تدبیری اندیشیده شود.

او در پایان قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه گوسفندی را 34 هزارتومان اعلام کرد.

کد خبر : ۴۰۳۸۸۲