خبرگزاری کار ایران

در دیدار دو جانبه وزیر راه و شهرسازی با دبیرکل تراسیکا مطرح شد:

ارائه پیش‌نویس موافقنامه حمل و نقل ترکیبی به تراسیکا

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۳۷۱

دیدار دبیر کل تراسیکا وزیر راه و شهرسازی در دیدار دو جانبه با میرچا چوبراگا دبیرکل تراسیکا، با ارایه پیش‌نویس موافقنامه حمل و نقل ترکیبی از تراسیکا خواست تا به این موافقنامه بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ظهر امروز یکشنبه هفتم شهریور ماه، وزیر راه و شهرسازی با میرچا چوبراگا دبیرکل تراسیکا دیدارکرد.

دبیرکل تراسیکا در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های بین تراسیکا و ایران با ابراز رضایت از وضعیت جمهوری اسلامی ایران بعد از رفع تحریم‌ها، از همکاری های ایران تشکر و خواستار مشارکت بیشتر و فعال تر ایران شد.

وی با کسب نظر ایران در خصوص همکاری با افغانستان در حوزه فنی و ترانزیتی، عنوان کرد که تراسیکا تحت حمایت های مالی اتحادیه اروپا است و مسیرهای حمل و نقلی خود را با بودجه این کشورها تکمیل می کند و بر همین اساس بعد از فضای مثبتی که به دلیل رفع تحریم‌ها پیش آمده است امکان تکمیل مسیرهای عبوری از ایران در چارچوب برنامه های تراسیکا مهیا می‌شود.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار، از تراسیکا خواست تا با ظرفیت های ایران در شمال و جنوب کشور بیشتر آشنا شود و با تاکید بر نقش لجستیکی ایران در منطقه و برنامه های ایران برای توسعه بنادر خشک، پیشنهاد بازدید کاملی از بنادر جنوب ایران مثل چابهار را به وی داد.

هم چنین در این دیدار، وزیر راه و شهرسازی با ارایه پیش نویس موافقنامه حمل و نقل ترکیبی از تراسیکا خواست تا به این موافقنامه بپیوندد.

برنامه کریدور تراسیکا در ماه می ١٩٩٣ میلادی در نشست وزرای حمل و نقل و تجارت هشت کشور عضو (پنج کشور جمهوری آسیای میانه و سه جمهوری قفقاز) در بروکسل ارائه و برمبنای آن کریدور حمل و نقل شرق – غرب از طریق دریای سیاه – جمهوری قفقاز – دریای خزر و آسیای میانه، میان اروپا و آسیای میانه تعریف شد. تراسیکا به عنوان مسیری که کمترین هزینه و زمان را برای اتصال جمهوری‌های آسیای میانه به بازارهای جهانی و بنادر اروپایی دارد، معرفی شده و اعضای تراسیکا شامل کشورهای آذربایجان، ایران، ارمنستان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، بلغارستان، مولداوی، رومانی، ترکیه، اوکراین است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز