خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

350 شرکت دانش بنیان در بخش کشاورزی شکل گرفته است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در تلاش هستیم تا پایان امسال 20 دانش فنی دیگر به بخش خصوصی واگذار کنیم تا بتوانیم از ظرفیت های این بخش استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسکندر زند-معاون وزیر جهاد کشاورزی- درمراسم واگذاری 32 فناوری نوین بخش کشاورزی به بهره برداران و شرکت های خصوصی بیان داشت: از ابتدای فعالیت این سازمان تاکنون 126 دانش فنی واگذار شده است که با واگذاری 32 دانش فنی در روز جاری، شمار این واگذاری ها به 158 مورد می رسد.

او تاکید کرد که در بخش کشاورزی 350 شرکت دانش بنیان شکل گرفته است که در نظر داریم طبق هدفگذاری ها این تعداد را به یک هزار مورد برسانیم ومرکز تحقیقات کشاورزی مکلف است در درون خود مرکز رشد داشته باشد تا ایده هایش شکل بگیرد و پیشرفت کند.

زند در ادامه گفت: مهمترین دانش فنی واگذار شده مربوط به حوزه بذر است، به طوری که امروز 10 تا 12 رقم بذر برخی محصولات مثل گندم و سه دانش فنی موسسه رازی واگذار می شود و تا پایان شهریورماه نیز پنج دستاورد دیگر موسسه رازی واگذار خواهد شد.

او با اشاره به اینکه صنعت بذر کشور متحول نمی شود مگر این که در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد، گفت: برای بازاریابی انتقال فناوری های نوین بخش کشاورزی جلسات متعددی با وزیر جهاد کشاورزی و شرکت های خصوصی داشته ایم، اما قصد نداریم به گونه ای بازاریابی کنیم که رقابت از بین برود.

گفتنی است که در پایان این مراسم تفاهمنامه انتقال 32 فناوری نوین بخش کشاورزی در حوزه های تولید و تکثیر انواع بذور سورگوم، جو، منوژرم، گندم، ماشک، نخود، تلقیح قارچ، تحقیق و توسعه ماشین آلات صنعت پرورش طیور، تولید ارقام جدید زنبق اصلاح شده، تولید تجاری شکارگر آفات برای مبارزه بیولوژیک، تولید انبوه میگو (اس پی اف)، تولید پادزهر تری والان مارگزیدگی، تولید فرآورده های بیولوژیک از قارچ، تولید شور کم نمک و رژیمی، تولید فرمولاسیون حلوا ارده، تولید گیاهان دارویی، ساخت خشک کن بذر هندوانه، تولید گیاهان دارویی با فرمولاسیون تجاری، تولید خوراک دام گرانوله ویژه گروه های مختلف دامی و انتقال توانمندی ایجاد واحدهای گلخانه ای تولید محصولات ارگانیک با حضور اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و شرکت های خصوصی منعقد شد.

 

کد خبر : ۴۰۵۸۵۷