خبرگزاری کار ایران

مزایده بلوک 80 درصدی پتروشیمی دماوند فردا در فرابورس برگزار می‌شود

80 درصد سهام پتروشیمی دماوند به ارزش کل پایه 13 هزار میلیارد ریال فردا(یکشنبه) در فرابورس به مزایده گذاشته می شود.

به گزارش ایلنا؛ پتروشیمی دماوند که با وجود چندین بار عرضه توسط سازمان خصوصی سازی به فروش نرفته و خریداری برایش یافت نشده است ، فردا دوباره در فرابورس عرضه می شود.

قرار است مجتمع پتروشیمی دماوند یوتیلیتی (آب، برق، گاز) 24 طرح پتروشیمی فاز دوم عسلویه را تامین کند و هرگونه تاخیر در راه اندازی این واحد، بهره برداری از سایر مجتمع های فاز دو عسلویه را با مشکل مواجه می کند.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی گزارش داده است تعداد 10 هزار سهم پتروشیمی دماوند معادل 80 درصد سهام این شرکت فردا در فرابورس عرضه می شود.

این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم یک میلیارد و 369 میلیون و 491هزار و 520 ریال و ارزش کل پایه 13 هزار و 694 میلیارد و 915 میلیون و 200 هزار ریال به مزایده گذاشته می شود.

همچنین سازمان خصوصی سازی بلوک 80 درصدی سهام پتروشیمی دماوند را (در مرحله قبل از بهره برداری) به وکالت از شرکت مادر تخصصی ملی صنایع پتروشیمی(که شامل 9 هزار و 500 سهم عادی و 500 سهم ترجیحی است) به صورت 10 درصد نقد و بقیه اقساط 8 ساله در بازار سوم فرابورس ایران توسط کارگزاری خبرگان سهام واگذار خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، سپرده شرکت در مزایده 80 درصد سهام پتروشیمی دماوند نیز 410 میلیارد ریال عنوان شده است و خریدار در صورت برنده شدن 20 روز کاری مهلت دارد مبلغ پیشنهادی خود را پرداخت کند.

نیروگاه برق و بخار شرکت پتروشیمی دماوند از دو بخش برق و بخار برای خدمات دهی به شرکت های فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه پارس تشکیل شده است.

ظرفیت نصب شده بخش بخار در نیروگاه پتروشیمی دماوند 600 تن در ساعت و ظرفیت نصب شده نیروگاه برق نیز 300 مگاوات است که در مرحله نخست ٩٠ مگاوات برق در این نیروگاه تولید می شود.

کد خبر : ۴۰۷۳۷۴