خبرگزاری کار ایران

کاندیداهای ریاست اتاق برنامه‌هایشان را اعلام کردند؛

خوانساری: اتاق شهرستان‌ها تقویت شود/ شافعی: باید ائتلافی گسترده تشکیل دهیم

مسعود خوانساری در جلسه هیئت نمایندگان اتاق ایران برنامه‌هایش برای ریاست اتاق را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت: کاهش قیمت نفت و رکود جزو مشکلات اقتصادی کشور است و فساد و بوروکراسی زائد اداری تبدیل به بلای جان بخش خصوصی شده است. از این رو مبارزه با این مشکلات جزو اصلی‌ترین وظایف اتاق ایران است.

وی ادامه داد: امروز آنچه برای اقتصاد باقی مانده بیکاری و رکود است البته در همین شرایط به لطف توافق هسته‌ای، حضور سرمایه‌گذاران خارجی بیشتر شده اما وضعیت عمومی کشور از جمله فضای کسب و کار مانعی برای حضور موثر سرمایه‌گذاران است. تلاش برای بهبود فضای کسب و کار باید از اولویت‌های اتاق باشد.

خوانساری با اشاره به ضرورت تمرکز زدایی،  اظهار داشت: در حال حاضر ٨٠ درصد از اقتصاد کشور در تهران و ٣ استان دیگر قرار دارد و یکی از اولویت های من پرداختن به اتاق‌های سایر شهرستان‌ها به خصوص استانهای مرزی است. با تقویت اتاق شهرستان‌ها  اقتصاد کشور تقویت خواهد شد.

بعد از سخنان خوانساری نوبت به رییس اتاق بازرگانی مشهد رسید که برنامه‌های خود را برای ریاست اتاق ایران اعلام کند.

غلامحسین شافعی گفت: برای حل مشکلات بخش خصوصی نیازمند هماهنگی و همکاری بین اتاق ها هستیم و باید یک ائتلاف گسترده تشکیل دهیم که تاکنون این ائتلاف بین ٣ استان به وجود آمده و هدف من گسترده کردن این ائتلاف است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی باید از نظر اخلاقی و مالی سالم باشد تا بتواند اعتماد دولت را جلب کند. اتاق باید نگاه انتقادی  خود را داشته باشد اما مهم تر از آن باید راه حل را نیز ارائه دهد. ما زمانی می‌توانیم به این نقطه برسیم که همگی دارای هدف مشترک باشیم.

وی ادامه داد: اتاق ایران عصاره فعالان اقتصادی کشور است و باید کاری کنیم  که دولت به ما به چشم بدهی نگاه نکند بلکه ما را به عنوان دارایی ارزشمند خود ببیند.

وی تصریح کرد: اداره اقتصاد کشور باید در دست اتاق باشد. تا به امروز اقتصاد به سیاست یارانه می داده اما از امروز به بعد این سیاست است که به اقتصاد باید یارانه بدهد.

کد خبر : ۴۰۷۶۷۴