خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن:

حداقل بودجه نگهداری از راه‌های کشور 2.1 میلیارد تومان است/ تخصیص یک‌سومی این مبلغ به راه‌ها

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن با بیان اینکه میزان اعتبار مورد نیاز نگهداری راه‌های کشور 2.1 میلیارد تومان است گفت: اعتباری که امروز برای نگهداری از راه‌ها تخصیص داده می‌شود یک سوم از این مبلغ هم نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، محمد شکرچی‌زاده در مراسم افتتاح اولین فاز پروژه ملی ایجاد و پیاده‌سازی سامانه مدیریت روسازی در راه‌های شریانی و روستایی کشور با بیان اینکه اگر اعتبارات کافی برای نگهداری از راه‌ها تامین نباشد به طور قطع هزینه نوسازی جاده‌ها افزایش می‌یابد گفت: احداث زیرساخت‌های جدید، حمل و نقلی و استفاده از حداکثری زیرساخت‌های موجود باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ارزش فعلی جاده‌های کشورمان 70 میلیارد تومان است ادامه داد: برای نگهداری از این جاده‌های کشور2.1 میلیارد دلار و در شرایط ایده‌آل 4.2 میلیارد دلار نیاز است در حالی که یک‌سوم این مبلغ هم برای نگهداری از راه‌ها اختصاص داده نمی‌شود.

شکرچی‌زاده با اشاره به سامانه مدیریت روسازی در راه‌های کشور اظهار داشت: این سامانه می‌تواند بهسازی راه‌ها را بهینه کند و موجب ارتقاء بهره‌وری شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن با بیان اینکه برای نگهداری از راه‌ها نیاز به بانک اطلاعاتی وسیع است گفت:‌ با این سامانه می‌توان براساس اولویت‌بندی طرح‌ریزی، برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کرد.

شکرچی‌زاده با اشاره به اهداف راه‌اندازی اینسامانه گفت: این سامانه باعث افزایش ایمنی راه‌ها، کاهش تصادفات رانندگی، حفظ سطح سرویس راه‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: این سامانه که برای راه‌های کشور ایجاد شده در فازهای بعدی برای فرودگاه‌ها و مسیرهای ریلی ایجاد می‌شود.

کد خبر : ۴۰۸۱۰۱