خبرگزاری کار ایران

مشاور اقتصادی وزیر صنعت در گفت‌وگو با ایلنا:

نقش اساسی بورس کالا در رقابت و شفاف‌سازی اقتصادی

دودانگه گفت: بنگاه های مختلف از طریق بورس کالا می‌توانند در فضای رقابتی و شفاف تعاملات تجاری خود را دنبال کنند که این روند در مسیر سالم سازی اقتصادی است.

محمود دودانگه، مشاور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، به نقش بورس کالا در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: یکی از ابزارهایی که می‌تواند به شفافیت اقتصادی و ایجاد فضای رقابتی سازنده در اقتصاد کشور کمک کند، نهاد بورس است.
 
دودانگه به استفاده از ساز و کار بورس در معامله محصولات مختلف تاکید کرد و افزود: با توجه به نقش و کارکرد مهم و اساسی بورس کالا در اقتصاد، باید تا جای ممکن به رونق و توسعه این بورس کمک کرد و از سازو کار این بازار در انواع مبادلات و تعاملات بهره برد.
 
مشاور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بنگاه های مختلف از طریق بورس کالا می‌توانند در فضای رقابتی و شفاف تعاملات تجاری خود را دنبال کنند که این روند در مسیر سالم سازی اقتصادی است.
 
براساس این گزارش، اعتقاد مشاور اقتصادی وزیر صنعت به مکانیسم بورس کالا و مزیت های این بازار برای اقتصاد در حالی مطرح می شود که محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت خیلی به عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا اعتقاد خاصی ندارد.
کد خبر : ۴۰۸۵۱۶