خبرگزاری کار ایران

تحویل 572 میلیون مترمکعب سوخت هواپیما؛ طی سال گذشته

باقریان گفت: این شرکت اکنون آمادگی انتقال نفت خام از سه کشور قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان به دو پالایشگاه تهران و تبریز را فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه تهران، در این نشست حسن باقریان به معرفی منطقه و اهم فعالیت ها در طی سالهای گذشته پرداخت و در ادامه به همراه معاونین خود به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

باقریان در خصوص وضعیت خطوط لوله نفت گفت: این منطقه با توجه به پیگرانی هوشمند، خطوط لوله را پایش می کند و اگر خطوطی آسیب پذیر باشد آنرا ترمیم و یا تعویض می نماید و هر پنج سال یکبار کل خطوط پیگرانی می شود.

وی در ادامه افزود: در سیستم خطوط لوله علی رغم قدیمی بودن و پایشی که صورت می گیرد مشکل خاصی وجود ندارد و تمام دستگاهها، مخازن و ... با برنامه ریزی دقیق، تعمیر و روتین می شود و با توجه به عبور برخی از خطوط از میان بافت شهری و اهمیت آن با دقت پایش می شود.

مدیر این منطقه در خصوص طرح سوآپ یادآور شد: سوآپ زمینه ارز آوری برای کشور خواهد شد.

باقریان گفت: این شرکت اکنون آمادگی انتقال نفت خام از سه کشور قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان به دو پالایشگاه تهران و تبریز را فراهم کرده است.

وی افزود: ظرفیت فعلی سوآپ روزانه 500 هزار بشکه می باشد و در حال حاضر با ظرفیت 120 هزار بشکه راه اندازی خواهد شد و اجرای سوآپ سبب کاهش هزینه های تأمین نفت پالایشگاه های تهران و تبریز می شود.

مدیر منطقه تهران در خصوص برنامه های در دست اجرا در این منطقه گفت: قرار است سه خط لوله جدید انتقال نفت از جنوب و مرکز کشور به منطقه تهران احداث شود که شامل خط لوله سبزآب - ری، آبادان - ری و نائین – کاشان- ری است.

علی احمدی پور معاون عملیاتی این منطقه در ارتباط با سؤال یکی از خبرنگاران نیز خاطرنشان کرد: بنزین یورو 4 از شازند به تهران منتقل و در سطح شهر تهران و استان البرز استفاده می شود که حجم روزانه آن 120 هزار بشکه متغیر می باشد.

معاون عملیاتی یادآور شد: سال گذشته 572 میلیون مترمکعب سوخت هواپیما به فرودگاه امام(ره) تحویل داده شده که معادل تردد روزانه 60 تریلی نفتکش است.

مصطفی سلطانی معاون فنی این منطقه نیز در ادامه افزود: خطوط لوله در معرض عوارض طبیعی و غیر طبیعی وجود دارد که با همکاری سازمان زمین شناسی، شهرداری، کمیته بحران و شرکتهای دانش بنیان تلاش می کنیم تا از بروز هرگونه حادثه جلوگیری نماییم.

کد خبر : ۴۰۹۰۰۲