خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

مشکلات صدرا حل شد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: مشکلات پیش روی یارد صدرا در بوشهر برطرف و شرایط برای تزریق مالی به منظور دریافت و آزادسازی تجهیزات فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر شعبانپور در جریان بازدید از روند ساخت سکوهای دریایی فازهای ١٣ و ٢٢،٢٣و ٢٤ و ۱۷و ۱۸ در یارد بوشهر گفت: با راه اندازی سکوهای درحال ساخت در این بخش، پنج فاز، معادل ١٤٠ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده خواهد شد.

وی پس از نشست مشترک با شرکت پیمانکار سازنده سکوهای این فازها، اظهار کرد: طبق گزارش پیمانکار مربوطه، عمده مسائل پیش روی یارد صدرا در بوشهر برطرف و شرایط برای تزریق مالی به منظور دریافت و آزادسازی تجهیزات فراهم شده است.

شعبانپور با بیان این که بخشی از کالاهای مورد نیاز این فازها به گمرک رسیده، یا در کارخانجات سازندگان آماده حمل و ارسال بوده و بخشی هم در مرحله ساخت و مقدار اندکی هم در مرحله سفارش گذاری هست، افزود: طبق تصمیمات و برنامه ریزی های صورت گرفته، مبالغ ریالی و ارزی مورد نیاز برای ترخیص و حمل از کارخانجات سازندگان کالا به گمرکات، در حال پرداخت است و روند آزادسازی کالا و تجهیزات بزودی آغاز می شود.

وی با اشاره به رویکرد ایمنی محور کارفرما و پیمانکاران طرح در حوزه ساخت، نصب و راه اندازی سکوها و همچنین پالایشگاه های خشکی طرحهای درحال توسعه گفت: تلاش شده است تا این رویکرد با جدیت در فازهای ١٣ و٢٢تا٢٤ واقع در پارس دو نیز پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس برنامه ریزی برای توسعه متوازن و همگون بخش فرا ساحل و پالایشگاه های خشکی این طرحها را بسیار مهم دانست و گفت: هم اکنون فرایندهای توسعه در هر دو بخش یاد شده، در حال انجام است تا زنجیره تولید در این بخشها مطابق برنامه تعیین شده تکمیل شود.

 

کد خبر : ۴۰۹۵۲۹