خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع واردات در گفت‌وگو با ایلنا بیان کرد:

برخورد نامناسب دستگاه‌ها با واردکنندگان رسمی/ واردات از مجاری قانونی به سوی قاچاق سوق پیدا کرد

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۸۹۶

مناقبی گفت: آن چیزی که به تولید ضربه زده و نفس تولید داخل را حبس کرده، واردات منطقی و شناسنامه‌دار نیست. بلکه روزنه‌هایی است که باعث شیوع پدیده قاچاق شده است.

رییس مجمع واردات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص ضرورت تغییر نگرش مدیران کشور نسبت به واردات اظهار داشت: تجارت خارجی یک واقعیت غیر قابل انکار است ولی متاسفانه برخی افراد به دلایل شخصی، از شفاف شدن حوزه واردات چندان استقبال نمی کنند و از به رسمیت شناختن آن نگران هستند.

علی رضا مناقبی ادامه داد: مصرف، یک واقعیت اقتصادی است که نمی‌توان آن را با بخشنامه و دستورالعمل به صفر رساند. اما به نظر می‌رسد هنوز برخی مدیران تصور می کنند که می‌توانند با صدور بخشنامه، جلوی تقاضای یک کالا را بگیرند.

وی افزود: آنها با صدور چنین بخشنامه‌هایی فقط پاسخگویی تقاضا را از مجاری قانونی به مجاری غیر رسمی انتقال می دهند. در واقع باید بگوییم که مصرف را صفر نمی کنند بلکه آن را مخدوش و منحرف می کنند.

وی تصریح کرد: ضعف برخی مدیران در برنامه‌ریزی و مدیریت بازار، سبب می‌شود که تنظیم بازار نظم خود را از دست بدهد. این در حالی است که منافع التهاب در بازار، واردکنندگان غیر قانونی و زیر زمینی را فربه‌تر و جسورتر می‌سازد.

مناقبی اضافه کرد: واردکنندگان رسمی و شناسنامه‌دار در مواجهه با دستگاه‌های مختلف، با برخوردهایی روبرو می‌شوند که واقعا در  شان یک فعال اقتصادی مسئولیت‌پذیر و قانونی نیست و این موضوع سبب می شود که تجارت خارجی کشور بیش از پیش آسیب پذیر شده و در رقابت با قاچاقچیان خسته و رنجور شود.

وی ادامه داد: این رویکرد که سخن گفتن از واردات، یک کلام زشت و ناپسند است باید اصلاح شود و همه باور کنند که در زمینه‌هایی که تولید داخل کفایت مصرف مردم را نمی کند، چاره ای جز واردات نیست.

مناقبی تاکید کرد: آن چیزی که به تولید ضربه زده و نفس تولید داخل را حبس کرده، واردات قانونی، منطقی و شناسنامه‌دار نیست. بلکه روزنه‌هایی است که باعث شیوع پدیده قاچاق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز