خبرگزاری کار ایران

تعمیرات اساسی ٥ پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت

تعمیرات اساسی پنج پالایشگاه شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با هدف فرآورش پایدار گاز در فصل زمستان پایان یافت.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی,علیرضا علیرضایی مقدم، رئیس تعمیرات اساسی و نوسازی مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: پایداری فرآورش گاز طی زمستان امسال با اجرای عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی افزایش می‌یابد.

مهندس علیرضایی مقدم افزود: عملیات تعمیرات اساسی این مجتمع گازی با هدف آماده‌سازی پالایشگاه‌ها برای برداشت حداکثری از مخزن مشترک و تولید پایدار گاز در فصل زمستان از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده است.

وی ادامه داد: تاکنون اجرای عملیات تعمیرات اساسی در سایه‌ همدلی و اتحاد تمام واحدهای عملیاتی در پالایشگاه‌های اول، سوم، چهارم، پنجم و ششم با موفقیت به پایان رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به گستردگی و حجم بالای کار در تمام واحدهای پالایشگاهی در بازه زمانی تعمیرات اساسی تصریح کرد: عملیات تعمیرات اساسی در پنج پالایشگاه‌ مجتمع با انجام پنج هزار و ٥٧٠ دستور کار و با تکیه بر توان متخصصان داخلی اجرا شده است.

علیرضایی مقدم، استفاده از منابع داخلی را یکی از شاخص‌های مهم مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان کرد و گفت: افزایش توان علمی و تجربی کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی، امکان طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز را فراهم کرده است.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مجتمع گاز پارس جنوبی، تاکنون ٩٢ درصد از قطعات بخش مکانیک تجهیزات ثابت از سازندگان داخلی تامین شده است و توانسته‌ایم در این حوزه به خودکفایی دست یابیم. 

رئیس تعمیرات اساسی و نوسازی مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به کاهش زمان تعمیرات اساسی مجتمع تاکید کرد: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شده، کاهش زمان تعمیرات اساسی در این پنج پالایشگاه که عملیات تعمیرات اساسی آن به پایان رسیده از ٧١ روز به ٦٨,٥ روز رسیده و این رویداد مهم سبب شده است صرفه های اقتصادی بالایی برای کشور بهمراه داشته باشد.

علیرضایی مقدم با اشاره به مهارت و تجربه‌ بالای کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مهم در بازه زمانی تعمیرات اساسی، نوآوری و خلاقیت در جهت مبدل‌های ١٠١E٢٠٤,٣٠٤ (ری بویلرهای آمین در دو پالایشگاه سوم و پنجم) درسال ٩٤ و ٩٥ در جهت کاهش هزینه جرثقیل ٣٦٠ تن بوده که این مهم سبب ایجاد صرفه‌جویی هفت میلیارد ریالی در مدت زمان یک سال شده است.

وی با اشاره به دیدگاه مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی مبنی بر تشکیل تیم اضطراری تعمیرات اساسی با هدف آمادگی و مقابله با حوادث غیرقابل پیش‌‌بینی در پالایشگاه های مجتمع گفت: با برنامه‌ریزی و تشکیل جلسه های فنی و تخصصی، تیم اضطراری تعمیرات اساسی با همت و تلاش متخصصان در واحد تعمیرات اساسی مجتمع شکل گرفت تا در مواقع اضطراری و بروز حادثه برای برآورد هزینه و بازسازی اقدامات شایسته را انجام دهد. 

به گفته‌ وی، یکی از نکات مهم در جهت سامان دهی تیم تخصصی تعمیرات اساسی، ایجاد کارگاه و محل استقرار بود که با پیش‌بینی‌های انجام شده، میان فاز یک و فازهای شش، هفت و هشت مجتمع، این کارگاه با پیشرفت ٤٥ درصدی با شرایط بسیار مطلوب در حال ساخت است و در آینده‌ نزدیک به عنوان پشتوانه‌ عظیم مجتمع گاز پارس جنوبی در جهت مسیر تولید پایدار گاز نقش ایفا می کند.

رئیس تعمیرات اساسی و نوسازی مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این که هم اکنون عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه نهم در حال اجراست، یادآور شد: تعمیرات پالایشگاه دوم نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد و زمان پایان تعمیرات اساسی سال ٩٥ در دیگر پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی، چهاردهم مهرماه امسال است.

 

کد خبر : ۴۱۰۱۵۱