خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در مشهد خبر داد؛

تلاش برای ذخیره یک میلیارد متر مکعب آب زیرزمینی

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در گذشته سالانه سه تا چهار هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور مسدود می‌شد که امسال این میزان به 20 هزار حلقه چاه می‌رسد و می‌توانیم یک میلیارد مترمکعب آب زیرزمینی را مدیریت کنیم.

به‌گزارش ایلنا، "محمد حاج‌رسولی‌ها" در مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش اعتبارات تعادل بخشی آب در دولت یازدهم با هدف حفظ منابع آب زیرزمینی اظهار کرد: به‌همین منظور 800 گروه کشت و بازرسی در دشت‌های مختلف کشور در حال اجراست.

مشاور وزیر نیرو یادآور شد: خراسان رضوی یکی از استان‌ها در کشور است که بیشترین کسری مخزن آب‌های زیرزمینی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده در راستای تعادل بخشی منابع آبی کشور گفت: در این دولت اقداماتی مانند پرکردن چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتورهای هوشمند آب و برق رشد چشمگیری داشته است.

حاج رسولی‌ها ادامه داد: در سال جاری و سال گذشته میزان اعتبارات تعادل بخشی آب در استان خراسان رضوی 220 میلیارد ریال تعیین شده است، در حالی‌که این میزان در سه سال گذشته 11 میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: در زمینه نصب کنتورهای هوشمند نیز امسال عملیات نصب 50 هزار عدد کنتور هوشمند آب و برق در حال انجام است که این میزان در سال‌های گذشته بین چهار تا پنج هزار کنتور بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: کسری منابع آبی در سطح کشور سالانه پنج میلیارد و 700 میلیون مترمکعب برآورد می‌شود که طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان برنامه ششم می‌توانیم این کسری را جبران کنیم.

 

کد خبر : ۴۱۰۳۰۶