خبرگزاری کار ایران

انجمن حمایت از مصرف کنندگان:

صدا و سیما نباید تبلیغات گمراه کننده را نمایش دهد

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۷۷۳

انجمن حمایت از مصرف کنندگان، حامی 80 میلیون مصرف کننده ایرانی، نگرانی خود را نسبت به مشارکت صدا و سیما در فریب مصرف کنندگان اعلام میدارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در بیانیه انجمن حمایت از مصرف کنندگان آمده است:

انجمن حمایت از مصرف کنندگان از مسئولین صدا و سیما و ناظرین بر عملکرد این دستگاه مصرا تقاضا دارد نسبت به پخش تبلیغات دروغین، غیر شفاف و گمراه کننده جدا خودداری نمایند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، به مثابه رسانه ملی نباید با زیر پاگذاشتن حقوق مصرف کنندگان، به تبلیغات گمراه کننده اقدام نماید.

پخش تبلیغاتی مانند تبلیغ نرم افزار و سرویس مجازی ترجمه با ادعای دروغین ترجمه بی بدیل از طریق تلویزیون سبب گمراهی مصرف کنندگان میشود. بر اساس این تبلیغات دروغین، «این نرم افزار و اپلیکیشن ساده حتی بر اشتباهات انسانی در ترجمه هم فائق» میآید. چنین ادعایی در حالی صورت میگیرد که برجسته ترین مترجمان نیز از خطا بری نیستند.

انجمن حمایت از مصرف کنندگان، حامی 80 میلیون مصرف کننده ایرانی، همیچنین از تبلیغات رسانه ملی و ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از خدمات تلفنی (شماره های 909) با هزینه های گزاف که باعث گمراهی مصرف کنندگان میشود نگرانی خود را اعلام میکند و خواهان توقف اینگونه تبلیغات فریبنده میباشد.

هزینه خدمات تلفنی بسیار گزاف است و عدم اعلام شفاف و صریح قیمت هر دقیقه مکالمه (هزار تومان) مغایر با قانون تجارت الکترونیکی است. این گونه خدمات و تبلیغ آنها از طریق تلویزیون سبب فریب مصرف کنندگان میشود و مغایر ماده 33 قانون تجارت الکترونیکی بخصوص بند «د» آن میباشد.

انجمن حمایت از مصرف کنندگان، حامی 80 میلیون مصرف کننده ایرانی خواهان توقف سریع اینگونه تبلیغات از طرف رسانه ملی نیز می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز