خبرگزاری کار ایران

بانک مرکزی اطلاعیه داد؛

تعیین تکلیف حساب‌های ثامن‌الحجج تا سقف 3 میلیارد

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۱۳۶

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حساب‌های سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج تا سقف 3 میلیارد ریال از مهرماه امسال، تعیین تکلیف خواهند شد.

به گزارش ایلنا، بر اساس اطلاعیه شماره 10 بانک مرکزی، مقرر است در ادامه فاز دوم طرح تعیین تکلیف و بازپرداخت وجوه سپرده گذاران و پس از تعیین تکلیف حساب های تا سقف یک میلیارد ریال؛ بر اساس تصمیم‌های کارگروه ویژه سامان دهی تعاونی یاد شده و موافقت مرجع قضائی از هفدهم مهرماه امسال، سقف مبالغ مذکور از یک به 2 میلیارد ریال و از بیست و هفتم مهرماه به سه میلیارد ریال افزایش یابد.

در این مرحله تا سقف قابل پرداخت پیشین (350میلیون ریال) به هر مشتری پرداخت می شود مشروط بر این که مشتریان، تعهدی مبنی برنبود مطالبه باقیمانده وجوه خود طی بازه زمانی مشخص (به ترتیب 14 ماه برای حساب های تا سقف 2 میلیارد ریال و 17 ماه برای حساب های تا سقف 3 میلیارد ریال) به بانک عامل ارایه کنند تا فرصت کافی برای تبدیل دارایی های تعاونی و تامین وجوه نقد مورد نیاز برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران در اختیار آن بانک قرار گیرد.

در این اطلاعیه آمده است: همچون مراحل گذشته، هرگونه تصمیم گیری درخصوص پرداخت سود به قراردادهای مشتریان در بانک عامل به پس از نتایج ارزیابی املاک تعاونی و حصول اطمینان از تکافوی دارایی ها برای بازپرداخت اصل وجوه حساب های سپرده گذاران و اخذ مجوزهای لازم موکول خواهد شد.

براساس اطلاعیه شماره 10 بانک مرکزی، همچنین مقرر شد، مشتریانی که در قبال سپرده، تسهیلات دریافت کرده اند، می بایست نخست با مراجعه به شعب تعاونی، نسبت به تهاتر سپرده و تسهیلات، اقدام و خالص مطالبات خود را به صورت گواهی تسویه حساب برای انتقال به بانک عامل ارایه کنند.

این اطلاعیه افزود: بدیهی است تمهیدات لازم برای تسریع در کار و کاهش مشکل های احتمالی مشتریان از قبیل رفع مغایرت های هویتی، حساب های مشترک و تسهیلات تهاتر شده در قالب ویرایش جدید شیوه نامه اندیشیده شده و به بانک عامل و تعاونی ابلاغ خواهد شد.حساب های تعاونی اعتبار ثامن الحجج از یک میلیون و 257 هزار فقره به 33 هزار فقره کاهش یافته و بیش از 97 درصد حساب های تعاونی تاکنون تعیین تکلیف شده است که با احتساب سقف جدید اعلام شده، این میزان از 99 درصد نیز فراتر خواهد رفت.

در ادامه اطلاعیه آمده است:حدود 400 شعبه تعاونی برای کاهش هزینه های غیر ضروری و جلوگیری از اتلاف منابع، تاکنون تعطیل شده و تعداد شعب تعاونی ثامن الحجج از 481 به 75 شعبه کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز