خبرگزاری کار ایران

پرداخت 1.5 میلیارد تومان خسارت دیه در یک حادثه رانندگی

بیمه ایران بیش از یک میلیارد و 526 میلیون تومان خسارت مالی و جانی (دیه ) در یک حادثه رانندگی در استان لرستان پرداخت کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی بیمه ایران؛ اردیبهشت امسال یک دستگاه سواری پراید که دارای بیمه نامه شخص ثالث وحوادث از بیمه ایران بود، در کیلومتر 47محور خرم آباد-پلدخترتصادف و در این حادثه راننده پراید به همراه پنج نفر از اعضای خانواده اش فوت کرد . در پی وقوع این تصادف پرونده ای از سوی شرکت سهامی بیمه ایران درشعبه خرم آباد این شرکت تشکیل شد.

   بر اساس این گزارش، پس از طی مراحل قانونی پرونده ، بابت خسارت مالی وارده از سوی سواری پراید بیمه شده به اتومبیل مقابل ، معادل 6 میلیون و 330 هزار تومان خسارت تعیین وبه زیان دیده پرداخت شد. همچنین بابت غرامت فوت راننده مقصر 253 میلیون و330 هزارتومان وبابت دیه فوت سرنشینان پراید یک میلیارد و266میلیون و650 هزارتومان در وجه ذی نفعان وراث قانونی فوت شدگان پرداخت شد.

   مدیر کل بیمه ایران استان لرستان با اشاره به مبلغ بالای دیه پرداختی دراین حادثه به ذی نفعان افزود: قبول این تعهدات از عهده اشخاص حقیقی خارج است از اینرو٬ رانندگان باید مسوولیت خود در برابر حوادث ناشی از رانندگی با وسایط نقلیه را بیمه کنند تا درصورت بروز حادثه احتمالی٬ بیمه گر به کمک آنها بشتابد.

   شاهپورجمشیدی افزود: خوشبختانه مالک خودرو مورد اشاره بیمه نامه شخص ثالث وحوادث رانندگی داشت از اینرو کل خسارت وارده بابت دیه و خسارت مالی اتومبیل مقابل٬ به زیان دیده و بازماندگان این حادثه رانندگی از محل این بیمه نامه پرداخت شد.

کد خبر : ۴۱۱۵۲۶