خبرگزاری کار ایران

با تصویب در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام؛

فرابورس ایران 700 میلیارد ریالی شد

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام فرابورس ایران روز گذشته با حضور بیش از 60 درصد از سهامداران برگزار شد که با موافقت آنها، افزایش سرمایه 75 درصدی فرابورس رسما تحقق یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از فرابورس ایران، در ابتدای این جلسه مدیرعامل فرابورس با ابراز رضایت از حضور سهامداران در مجمع فوق‌العاده عنوان کرد: فرابورس ایران در نظر دارد سرمایه خود را با افزایش 300 میلیارد ریالی از دو محل سود انباشته و اندوخته طرح و توسعه به 700 میلیارد ریال افزایش دهد.

امیر هامونی با بیان اینکه این میزان افزایش سرمایه صرف توسعه بسترهای مبتنی بر فناوری اطلاعات به‌ویژه در بازار بدهی فرابورس ایران خواهد شد، افزود: همواره توسعه بازارها و ابزارهای فرابورس را در دستور کار داشته‌ایم و برای تحقق این مهم تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی همچنین از موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار با ورود تعاونی‌ها به فرابورس ایران خبر داد و گفت: با موافقت سازمان، تعاونی‌های سهامی عام در تابلویی مجزا در فرابورس پذیرش خواهند شد.

هامونی با اعلام اینکه با پذیرش شرکت‌های کوچک، متوسط و دانش‌بنیان در بازار SME نیز این بازار به زودی افتتاح می‌شود، ادامه داد: همچنین بازار پایه پس از بررسی پرونده شرکت‌های موجود در این بازار و تقسیم‌بندی آنها در سه تابلوی الف، ب و ج در قالبی جدید کار خود را در آینده آغاز خواهد کرد.

در ادامه این جلسه گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی فرابورس ایران در خصوص افزایش سرمایه 75 درصدی استماع شد که با رای‌گیری از سهامداران با افزایش سرمایه 300 میلیارد ریالی فرابورس موافقت به عمل آمد.

 

کد خبر : ۴۱۲۱۴۶