خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

فعال نگه داشتن پروژه‌های عمرانی با وجود تنگناهای مالی/ جزئیات ساخت و توسعه محورهای دسترسی به استان‌های شمالی

کد خبر : ۴۱۲۱۶۸

وزیر راه گفت: با وجود تنگناهای مالی در تلاش هستیم تا از طریق اسناد خزانه ساخت پروژه‌های عمرانی ادامه پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات محورهای اتصال به مقاصد شمالی کشور گفت: به دنبال ساماندهی راه‌های دسترسی به مقاصد شمالی هستیم.

عباس آخوندی در مراسم بهره‌برداری از باند دوم محور هراز با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت و ساز در جاده‌هایی که تردد در آن بسیار دشوار است و به هماهنگی بسیار متعددی با ارگان‌های مختلف نیاز دارد گفت: از تمام ارگان‌های هماهنگ‌کننده برای همکاری‌هایی که بابت ساخت باند دوم محور هراز داشتند تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه استان‌های شمالی مقصد بسیار مهمی محسوب می‌شوند گفت: شمال کشور مقصدی است که در آن تولید و تامین مواد غذایی و حمل و نقل برون‌مرزی به سمت دریای خزر انجام می شود و محور بسیار بزرگی در سمت شمال داریم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: از شرق تهران جاده فیروزکوه را داریم که هشت و نیم کیلومتر از این جاده در حد فاصل شیرگاه به قائمشهر پل‌ها و تونل‌های بسیار سختی دارد که اجرای پروژه‌ها ی راهسازی را دشوار کرده است اما با این وجود هم 70 درصد کارهای عملیاتی در این محور انجام شده است.

آخوندی با تاکید بر اینکه تنگناهای مالی فشار زیادی را می‌آورد گفت: با وجود تنگناهای مالی در تلاش هستیم تا از طریق اسناد خزانه ساخت پروژه‌های عمرانی ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به محور هراز گفت: از دیگر محورهای منتهی به مقاصد شمالی ایران محور هراز است که در این محور حتی به آمار عبور 45 هزار خودرو در روز هم رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه دو بانده کردن این محور نیاز به دیوارسازی‌های بسیار زیادی دارد گفت: برای صد کیلومتر محور هراز باید 90 کیلومتر دیوارسازی کرد همچنین تونل ها و پل های بسیار متعددی در این پروژه باید ساخته شود بنابراین این پروژه هم از جهت فنی و هم از نظر مالی پروژه سنگینی است.

آخوندی ادامه داد: دو بانده کردن این صد کیلومتر محور هراز چیزی حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: ساخت هر کیلومتر آزادراه نیاز به 10 میلیارد تومان هزینه می خواهد بنابراین با این هزار میلیارد تومان که فقط در محور هراز برای ساخت باند دوم باید هزینه کنیم می‌توانیم در مسیرهای دیگر 100 کیلومتر آزادراه بسازیم اما معتقد هستیم که احداث باند دوم محور هراز از اولویت بالایی برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت آزادراه تهران – شمال گفت: آزادراه تهران شمال یکی از بزرگترین پروژه‌های ملی است که امروز در اذهان عمومی به یک پروژه افسانه‌ای تبدیل شده است.

آخوندی ادامه داد: خوشبختانه کارگاه‌های پروژه‌های تهران – شمال فعال هستند و در بهار سال آینده قطعه یک آزادراه تهران – شمال زیر بار ترافیک می‌رود.

آخوندی ادامه داد: این پروژه هم مشخصات فنی و مهندسی بسیار متعددی دارد و تنها در قطعه یک آن 30 کیلومتر تونل‌سازی در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سایر محورهای اتصال به مقاصد شمالی کشور گفت: محور منجیل – رودبار از دیگر پروژه‌های راهسازی در شمال کشور است که از این پروژه هم ساخت 11 کیلومتر باقی مانده است که این 11 کیلومتر به دلیل مشخصات فنی سختی که دارد اعتبار ساخت آن با کل پروژه برابری می‌کند.

وی گفت: در تلاش هستیم این محور هم امسال زیر بار ترافیک برود.

آخوندی ادامه داد: از دیگر محورهای دسترسی به مقاصد شمالی پروژه قزوین – الموت – تنکابن است که عملیات اجرایی این پروژه را به تازگی شروع کرده‌ایم. همچنین از دیگر پروژه‌هایی که به تازگی ساخت آن شروع شده است پروژه رحیم‌آباد به کلاچای است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شش محور اتصال به مقاصد شمالی در حال ساخت و ساز هستند گفت: با توسعه و ساخت این شش محور دسترسی به استان‌های شمالی سامان می‌یابد.

آخوندی با اشاره به شرایط سخت مالی پروژه‌های عمرانی گفت: امروز در شرایط بسیار سخت تحریم، تنگناهای مالی هستیم اما همزمان رشد اقتصادی را هم دنبال می‌کنیم که معتقدم با تدبیر دولت می‌توانیم با وجود تنگناهای مالی هم پروژه‌های عمرانی را هم فعال نگه داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز