خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام خبر داد:

صادرات دام به کشورهای عربی متوقف نشد/ مرغ مصرفی در ماه محرم تامین است

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت: با توجه به جوجه‌ریزی انجام شده مشکلی برای تامین مرغ مصرفی در ماه محرم وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام در حاشیه دیدار وزیر جهاد کشاورزی با وزیر کشاورزی رومانی در تهران بیان داشت: برخی می‌گویند مرغ در بازار به کیلویی هشت هزار تومان رسیده است. این مسئله را رد می‌کنم چرا که قیمت این محصول به طور میانگین 7200 تومان است و قیمت نسبت به دو هفته گذشته افزایش نداشته است.

او افزود: با نزدیک شدن به ایام محرم و افزایش مصرف برای هیات‌های عزاداری و نذورات تامین این محصول برای بازار مدنظر است و با توجه به جوجه‌ریزی‌های انجام شده مشکلی برای تامین مرغ مصرفی درماه محرم وجود ندارد. ذخایر کافی و در دسترس است و در صورت لزوم نیز مورد منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام عرضه خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در بازار بیان داشت: قیمت عرضه لاشه در مراکز عمده دام سبک 31هزار تومان است همچنین هر کیلو گوشت گوساله بین 30 تا 35 هزار تومان عرضه می‌شود.

رکنی در خصوص قیمت بالای فروش دام زنده در بازار بیان داشت: تولید کنندگان طی سه سال اخیر متضرر شده‌اند و قیمت هر کیلوگرم دام زنده 11هزار تومان ثابت بوده است که در سال جاری 10 درصد افزایش قیمت داشته‌اند. بنابراین قیمت عمده‌فروشی 12 هزار تومان است.

او در خصوص توقف صادرات دام به کشورهای همسایه بیان داشت: صادرات روال عادی خود را طی می‌کند و این محصول به کشورهای حوزه خلیج فارس که مشتری دام سبک و کوچک ما هستند صادر می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام در رابطه با قیمت بالای گوشت صادراتی در بازارهای خارجی بیان داشت: مشکلی در مورد قیمت گوشت صادراتی نیست و فضاسازی منفی انجا می‌دهند که این فضاسازی تاثیری بر صادرات ما ندارد و گوشت گوسفند و گوساله به اندازه کافی در کشور وجود دارد.

رکنی افزود: با توجه به نزدیکی برخی کشورهای همسایه امکان تامین گوشت گرم هم از این کشورها وجود دارد که اکنون بخش اندکی از گوشت گرم توسط وارکنندگان تامین می‌شود. یکی از کشورهای تامین کننده نیز ارمنستان است.

او در ادامه تاکید کرد: 820هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود که 80هزار تن نیاز به واردات نیز وجود دارد. همچنین بخش عمده گوشت وارداتی به صورت منجمد از کشورهای مختلف وارد می‌شود و هر کشوری که با ضوابط بهداشتی ما تطبیق داشته باشد می‌تواند گوشت را به وارد کند و این مسئله منحصر به گوشت گاو نیست و ممکن است در دام‌ها سبک نیز باشد.

کد خبر : ۴۱۲۲۱۰