خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صنعت:

اتاق اصناف بسته حمایتی مد نظرش را ارائه دهد

رضا رحمانی گفت: ما به اصناف پیشنهاد می‌کنیم همانطور که برای بخش تولید بسته حمایتی در نظر گرفته شد اتاق اصناف ایران نیز با توجه به شرایط کشور و شناختی از وضعیت بانک‌ها و وضعیت اقتصادی دارند بسته پیشنهادی خود را به ما ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش اتاق اصناف اظهار داشت: تولیدی که توزیع متناسب نداشته باشد پروژه‌ای شکست خورده است. در اقتصاد، تولید بدون توزیع معنا ندارد و ما این دو مبحث را جدا نمی‌دانیم.

رضا رحمانی ادامه داد: ما در وزارتخانه طرح رونق تولید را تدوین کردیم که در آن ایجاد توازن در زنجیره فولاد و صنایع معدنی دیده شده است. همچنین ما برای امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم که صادرات ما 10 میلیارد دلار افزایش داشته باشد و امیدواریم تا اسفند ماه به این رقم برسیم.

وی با اشاره به انتقاداتی که از سوی برخی در مورد سیاست‌های اقتصادی کشور مطرح می‌شود، اظهار داشت: ما در سال‌های گذشته وضعیت عادی نداشته‌ایم و دچار مشکلات زیادی بودیم که برخی از آنها داخلی و برخی دیگر خارجی بوده‌اند. در سه سال پیش رشد اقتصادی ما منفی بود اما امروز وضعیت ما بهتر شده و در حال پیشرفت هستیم. ما نمی‌توانیم از یک بیماری که به تازگی بهبود یافته انتظار داشته باشیم که ناگهان به فعالیت سنگین بپردازد.

رحمانی با اشاره به آمار و ارقام اعلام شده از سوی وزارت اقتصاد گفت: اعدادی که اعلام شده همگی نشان از بهبود وضعیت دارد به طور مثال مصرف برق صنعتی ما در 6 ماه اول امسال 4 درصد افزایش داشته حمل و نقل ما 6 درصد بیشتر شده است. همه این ارقام نشان از این دارد که ما مسیر درستی را طی می‌کنیم. ما به اصناف پیشنهاد می‌کنیم همانطور که برای بخش تولید بسته حمایتی در نظر گرفته شد اتاق اصناف ایران نیز با توجه به شرایط کشور و شناختی از وضعیت بانک‌ها و وضعیت اقتصادی دارند بسته پیشنهادی خود را به ما ارائه کنند.

رحمانی تصریح کرد: به محض ارائه این بسته به وزارتخانه ما در کمترین ممکن آن را اجرایی خواهیم کرد. اصناف دارای 600 هزار واحد تولیدی هستند و این واحدها برای ما اهمیت زیادی دارند بر همین اساس تمام تلاش خود را برای حمایت از آنها به کار خواهیم بست.

رحمانی تصریح کرد: ما در بحث حمایت از تولید نکات زیادی را مدنظر قرار دادیم به طور مثال اعلام کردیم واحدهایی که چک برگشتی دارند یا مشکل بیمه و تامین اجتماعی دارند می‌توانند باز هم از تسهیلات استفاده کنند و کارگروه تولیدی که در هر استان به ریاست استاندارد تشکیل شده به طور مشخص بر آنها نظارت دارند. ما آماده هستیم در همین قالب به صنوف نیز کمک کنیم اما هیچ کس بهتر از خود اصنفاف نمی‌تواند ما را در این زمینه راهنمایی کند.

کد خبر : ۴۱۴۱۲۹