خبرگزاری کار ایران

سرپرست بازرگانی داخلی عنوان کرد:

ادغام اتحادیه‌ها قانون است و باید اجرایی شود

سرپرست بازرگانی داخلی وزارت صنعت گفت:‌ ادغام اتحادیه‌ها مصوبه قانونی دارد و این امر اجرایی خواهد شد و از اصناف انتظار همکاری را داریم و پیشنهاد می‌کنیم صنوف خودشان پیشقدم شوند و روسای اتحادیه‌هایی که در جذب اعضا و تامین منابع مالی مشکل دارند خود داوطلبانه طرح ادغام را ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز در همایش اصناف ایران، سرپرست بازرگانی داخلی وزارت صنعت با اشاره به مشکلات اصناف کشور گفت: در دولت یازدهم تلاش شد که تا در حد توان از مشکلات این قشر عظیم کاسته شود که مهم‌ترین آن حذف قوانین مازاد بود.

صادقی ادامه داد: دولت نیز از اصناف انتظاراتی دارد و همانگونه که هیئت عالی نظارت بر اساس وظیفه‌ای که داشته اعلام کرده است که ادغام بین صنوفی که فعالیت آنها موازی است صورت بگیرد.

وی ادامه داد: به دلیل تغییراتی که در زندگی روزانه مردم به وجود آ‌مده تداخل صنفی زیاد شده است به طور مثال اکنون اقلام پروتئینی در یک واحد صنفی عرضه می‌شود و با این وجود باز هم آن واحد صنفی در خرج و مخارج خود مشکل دارد. بازار امروز دیگر ظرفیت اشتغال اصناف به یک حوزه خاص را ندارد ما اگر می‌خواهیم موفق شویم باید با تغییرات روز حرکت کنیم.

صادقی تصریح کرد: بازارهای مجازی نیز از دیگر تحولاتی است که امروز به وجود آمده ما باید آن را قبول کنیم و با آنها کنار بیاییم زیرا به هر حال آنها جزوی از اقتصاد کشور خواهد شد.

وی با اشاره به سازماندهی اصناف کشور گفت: شناسایی واحدهای بدون پروانه کسب آغاز شده و علی رغم اینکه در دو دولت قبل این مصوبه قانونی اجرا نمی‌شد اما ما بسترهای نرم‌افزاری آن را فراهم کرده‌ایم. در حال حاضر 400 هزار واحدی که پروانه نداشتند را در این نرم افزار ثبت و به محض اینکه پروانه آنها صادر شود از این لیست نیز حذف خواهد شد و اگر در موعد مقرر پروانه صادر نشود با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

سرپرست بازرگانی وزارت صنعت در پایان تصریح کرد: ادغام اتحادیه‌ها مصوبه قانونی دارد و این امر اجرایی خواهد شد و از اصناف انتظار همکاری را داریم و پیشنهاد می‌کنیم صنوف خودشان پیشقدم شوند و روسای اتحادیه‌هایی که در جذب اعضا و تامین منابع مالی مشکل دارند خود داوطلبانه طرح ادغام را ارائه کنند.

کد خبر : ۴۱۴۱۳۶