خبرگزاری کار ایران

سیف:

مطالبات سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج با فروش املاک این تعاونی اعتباری پرداخت می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که با تامین منابع حاصل از فروش املاک تعاونی ثامن الحجج که در دست انجام است، مانده مطالبات سپرده گذاران زودتر از زمان اعلام شده، پرداخت شود.

به گزارش ایلنا؛ ولی الله سیف روز سه شنبه در کانال اختصاصی خود در فضای مجازی نوشت: دغدغه هایم در بازار پول در یک سال گذشته، مشکلات تعاونی خبرساز ثامن الحجج و چگونگی صیانت از حقوق میلیونها سپرده گذار آن بود. این تعاونی که از مدتها پیش دچار کسری منابع و بحران نقدینگی شده بود، علاوه بر مردم و بانک مرکزی، حوزه های دیگر را نیز در کشور درگیر خود کرد.

ساماندهی این موسسه به لطف و فضل الهی و صبوری سپرده گذاران از یک طرف و با تشکیل کارگروهی 20 نفره از حوزه های مختلف در بانک مرکزی و با هماهنگی کم نظیر مسئولان ارشد قضایی و امنیتی که نمونه ای مثال زدنی از همدلی و همراهی قوا و حوزه های مختلف برای حل معضلات مردم و مقابله با فساد و تباهی است، به گونه مطلوبی تدبیر شد و تاکنون وجوه مربوط به 90 درصد از حساب ها پرداخت شده و بیش از 99 درصد حساب ها نیز تعیین تکلیف شده اند.

رئیس کل بانک مرکزی با این حال تاکید کرد: اگر این تعاونی در سال های گذشته و حتی روزهای وقوع بحران، از همکاری با بانک مرکزی سرباز نمی زد و توصیه های اصولی، علمی و حرفه ای اعلامی مجموعه نظارتی آن را که در مرحله نخست ضامن تداوم فعالیت و حفظ سلامت هر موسسه اعتباری است اجرا می کرد، به طور قطع شاهد مشکلات و نابسامانی های اخیر نبودیم.

وی افزود: اگر مراجع نظارتی در بانک مرکزی و دیگر حوزه های حاکمیت با دقت و مسئولیت پذیری بیشتری به وظایف خود می پرداختند و بی جا و بی دلیل موجبات اعتماد مردم به این تعاونی را که از اصول اولیه یک نهاد پولی منسجم و سلامت هم بی بهره بود فراهم نمی کردند و اگر سپرده گذاران این تعاونی فقط به دنبال چند درصد سود بیشتر نبودند و برای سپردن، دار و ندارشان به آن بیشتر دقت می کردند، این مشکلات بوجود نمی آمد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ که با انجام مراحل اجرایی فروش املاک تعاونی که در حال انجام است، با تامین منابع حاصل از محل فروش دارایی ها، بتوان نسبت به پرداخت مانده مطالبات سپرده گذاران، زودتر از زمان اعلام شده اقدام کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با دیگر به مردم توصیه کرد که به موسسه های غیرمجاز در بازار پول اعتماد نکنند.

 

کد خبر : ۴۱۴۴۵۲