خبرگزاری کار ایران

دلیری:

مزایده خودروهای لوکس متروکه تا پایان ماه برگزار می‌شود/ پیش‌نویس صادرات خودروهای قاچاق آماده شد

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: مزایده خودروهای لوکس و بالای 2500 سی‌سی متروکه تا پایان ماه جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) ، امین دلیری با اشاره به مصوبه اخیر هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در مورد ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی، اظهار داشت: این رأی هنوز به دستگاه‌های دولتی ابلاغ نشده، اما بر اساس آنچه در روزنامه رسمی و سایت مربوطه بود، این مصوبه مربوط به خودروهایی بوده که قبل از مصوبه دولت واردات و ترخیص آنها انجام شده، اما بعداً متروکه شد و البته هنوز تعدادی از این خودروها که کمتر یا بالاتر از 2500 سی‌سی است، در گمرک بوده و به سازمان جمع‌آوری فروش اموال تملیکی اعلام نشده است.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه در نامه‌ای به رئیس کل گمرک خواستار اعلام خودروهای متروکه در گمرک هستیم، تصریح کرد: در صورتی که سیستم یکپارچه تبادل اطلاعات تا پایان مهر ماه به سرانجام برسد و در اختیار سازمان قرار گیرد، دیگر این مشکلات وجود نخواهد داشت و در موعد مقرر اطلاعات تمامی اموال متروکه مشخص خواهد شد.

وی در مورد فروش خودروهای بالاتر از 2500 سی‌سی متروکه تصریح کرد: در حال حاضر به تمامی استان‌ها ابلاغ شده تا بر اساس مصوبه اخیر، این خودروها را شناسایی و اعلام کنند تا در شرایط رقابتی به مزایده گذاشته شود.

دلیری با تأکید بر اینکه صاحب خودروها نیز می‌توانند در مزایده شرکت کنند، یادآور شد: اگر مشتری در مزایده‌ها برای خودروها پیدا نشد، می‌توان با مذاکره این خودروها به صاحبان کالا داده شود، البته هزینه انبار و سایر حقوق قانونی از آن کسر می‌شود.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه به نظر می‌رسد تا پایان مهر ماه مزایده اول برای خودروهای بالاتر از 2500 سی‌سی متروکه برگزار شود، گفت: هنوز تعداد دقیق این خودروها مشخص نیست و به زودی روشن خواهد شد.

وی در مورد صادرات خودروهای کمتر و بالاتر از 2500 سی‌سی قاچاق نیز گفت: طبق مقررات، قرار شد آیین‌نامه صادرات این خودروها با همکاری سازمان و گمرک تهیه شود که در حال حاضر پیش‌نویس آن تدوین شده که باید در جلسات ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز طی روزهای آینده نهایی و برای اجرا ابلاغ شود.

     

 

 

کد خبر : ۴۱۴۴۷۷