خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

هیچ طرح پارس جنوبی خارج از اولویت توسعه نیست/رکود در طرح‌ها زیان بزرگ برای کشور

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس با اشاره به تسهیل در فرایند تزریق منابع مالی و تامین کالاها و تجهیزات در پارس جنوبی، گفت: براین اساس همه فازهای باقی‎مانده پارس جنوبی از جمله فازهای ١٣، ١٤ و ٢٢ تا٢٤ در اولویت اجرا قرار گرفته و فعال خواهند شد.

به گزارش ایلنا، محمد مشکین فام، در نخستین برنامه بازدید از طرح‎های درحال توسعه پارس جنوبی پس از احراز سمت مدیرعاملی شرکت نفت وگاز پارس، دیروز (سه شنبه، ٦ مهرماه ) به همراه علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل پیشین و جمعی از مدیران ارشد این شرکت از فازهای ١٤، ١٩، ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی بازدید کرد و در نشست مشترک با مجریان و پیمانکاران این طرح‎ها حضور یافت.

وی با بیان این‎که هم اکنون هیچ طرحی از پارس جنوبی خارج از اولویت‎های توسعه‎ای قرار ندارد، افزود: با توجه به تسهیل در فرایندهای تزریق منابع مالی و تامین کالاها و تجهیزات، همه فازهای باق‎مانده پارس جنوبی از جمله فازهای ١٣، ١٤ و ٢٢ تا٢٤ در اولویت اجرا قرار گرفته و فعال خواهند شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، وقفه و رکود در اجرای طرح‎های درحال توسعه را زیانی بزرگ برای کشور دانست و گفت: تسریع در برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی وظیفه‎ای است که انجام آن، همکاری همه جانبه تمام حوزه‎های کارفرما و پیمانکاران را می‎طلبد.

حضور مستمر و مداوم در پارس جنوبی، سنگ بنایی که بی‏‎سابقه بود

وی ضمن قدردانی از تلاش‎های علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل پیشین این شرکت، افزود: سیاست‎های شرکت نفت و گاز پارس در بخش‎های گوناگون توسعه و عملیات، همسو با اهداف وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران است و با هدف تسریع در برداشت منابع گازی از میدان مشترک پارس جنوبی همچنان با قدرت ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: طی سال‎های راهبری این شرکت از سوی مهندس شعبانپور، دستاوردهای خیره کننده ای در حوزه توسعه و عملیات در پارس جنوبی محقق شده است.

وی افتتاح ٢ فاز بزرگ گازی در دولت یازدهم، راهبری، حضور مستمر و هفتگی در طرح‎ها، اجرا و راه‎اندازی بخش‎های عمده‎ای از فازهای ١٧ و١٨ ، ١٩ و٢٠ و٢١ را نشان‎گر توان اجرایی و مدیریتی شعبانپور، در حوزه‎های گوناگون توسعه‎ای و عملیاتی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس افزود: حضور مستمر و مداوم در پروژه‎ها سنگ بنایی بوده که از سوی مدیرعامل پیشین گذاشته شد و وی طی مدت مدیرعاملی به صورت پیوسته در بطن کار حضور داشت؛ موضوعی که تا پیش از آن و در ادوار گذشته، در بخش کارفرمایی بی سابقه بوده است.

راه‎اندازی همه واحدهای پالایشگاهی و سکوهای دریایی با رعایت HSE

مشکین فام در ادامه ضمن گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی، بر ضرورت اجرای دقیق استانداردهای ایمنی در مراحل مختلف اجرای پروژه توسط پیمانکاران تاکید کرد و اظهارکرد: تاکنون راه‎اندازی واحدهای پالایشگاهی و سکوهای دریایی تحت نظارت دقیق تیم‎های HSE و با حداقل و یا بدون حادثه انجام شده است.

 وی افزود: اجرای دستورعمل‎های ایمنی در مراحل ساخت و نصب، راه‎اندازی و در حین بهره‎برداری از واحدهای پالایشگاهی و سکوها و همچنین شتاب در راه‎اندازی واحدهای زیست محیطی، باید از سوی تیم‎های کارفرما HSE تایید شود و شاخص‎های کیفی و  استاندارد بالایی داشته باشند.

شاهد تحرک بیشتری در بدنه کافرما و پیمانکاران طرح‎ها خواهیم بود

در جریان این بازدید، علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل پیشین شرکت نفت و گاز پارس گفت: بلوغ سازمانی شرکت نفت و گاز پارس در سطحی است که هم‎اکنون از سوی شرکت ملی نفت، یکی از شایسته‎ترین انتخاب‎ها در سمت مدیرعاملی، از افراد کاردان و متخصص این شرکت انجام شده است.

وی افزود: حدود ٢٠ سال از حضور مهندس مشکین فام در شرکت نفت و گاز پارس و شکل گیری پارس جنوبی می‎گذرد که این موضوع تسلط و اشراف کامل وی به بخش‎های گوناگون را به دنبال داشته است و بدون شک توان مدیریتی جدید، تحرک هرچه بیشتری را در بدنه کارفرما و پیمانکاران طرح‎ها ایجاد خواهد کرد.

 شعبانپور ضمن یادآوری برنامه اولویت بندی طرح‎های درحال توسعه، گفت: وضعیت منابع مالی، شرایط مخزن و ویژگی طرح‎ها از نظر مراحل ساخت، به ابلاغ برنامه‎ای کارآمد مبنی بر ایجاد اولویت بندی تحت نظر وزارت نفت منجر شد و در نتیجه، تحولات خیره کننده ای در منطقه پارس جنوبی روی داده و پروژه‎های بزرگی در بخش‎های فراساحل و خشکی به ثمر رسید.

 شعبانپور، یکپارچگی بخش‎های مختلف ستادی و عملیاتی را عامل پیشبرد برنامه‎های این شرکت در پارس جنوبی بر شمرد.

وی با قدردانی از تلاش همه کارکنان و پیمانکاران طرح‎های درحال توسعه پارس جنوبی برای بهره‎برداری از منابع ملی افزود: خوشبختانه عزم وزارت نفت و حمایت همه جانبه از اقدام‌های توسعه محور سبب شد تا نیرو و توانی جدید در بدنه کارفرما و پیمانکاران ایجاد شده و همه بخش‎های مرتبط با این حوزه، برای توسعه پارس جنوبی متحد شوند

 

کد خبر : ۴۱۴۷۵۶