خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس جمهور:

توجه به بحران آب تکلیف ملی است/ از تهدید تحریم، فرصت تولید به وجود آمد

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه آثار برجسته برجام در نمایشگاه آب کاملاً مشهود است، گفت: کسانی که نسبت به دستاوردها و فواید برجام همچنان تردید دارند بازدیدی از این نمایشگاه داشته باشند.

به‌گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین "مجید انصاری" با حضور در ستاد خبری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب با تاکید بر اینکه آثار برجسته برجام در نمایشگاه آب کاملاً مشهود است، عنوان کرد: کسانی که نسبت به دستاوردها و فواید برجام همچنان تردید دارند بازدیدی از این نمایشگاه داشته باشند تا ببیند کشورهای که حاضر با تعامل با ما نبودند امروز در چی مشارکت با طرف‌های ایرانی هستند. دستاوردهای عرضه شده از سوی شرکت‌های داخلی در کنار محصولات خارجی در این رویداد بین المللی باعث افتخار است.

معاون حقوقی رئیس جمهور به اهمیت موضوع آب در کشور اشاره کرد و گفت: آب امروزه برای تمامی دنیا حتی برای کشورهای که مشکل آب ندارند موضوع مهمی است و با تمام توان به سمت بهره وری از منابع آب و خاک پیش رفته‌اند.

توجه جدی به بحران آب تکلیف شرعی، ملی و انقلابی است

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از استان‌های کشور در مرحله تنش آبی هستند، ادامه داد: توجه جدی به موضوع آب تکلیف عینی، شرعی، ملی و انقلابی همه مردم کشور است و باید همگان بر موضوع صرفه جویی و اصلاح روش‌های بهره وری از آب به ویژه در بخش کشاورزی دقت نظر داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری 90 درصد مصرف آب کشور را مربوط به بخش کشاورزی و با هدر رفت زیادی دانست و گفت: میزان سرمایه گذاری دولت طی سه سال اخیر در حوزه آب و فاضلاب علی رغم تمامی محدودیت‌های منابع مالی بسیار خوب بوده است که امیدواریم با گشایش‌های جدید تحرک‌ها نیز بیشتر شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شهروندان، کشاورزان و صنعت گران باید به آب به مثابه مایع حیات نگاه کنند، افزود: امروزه در استان‌های مختلف طرح‌های خوبی به منظور مدیریت آب و جلوگیری از برداشت غیرمجاز از چاه‌ها به همراه نصب کنتورهای هوشمند در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم در آینده شاهد اتفاقات مثمرثمری در این حوزه باشیم.

از تهدید تحریم، فرصت تولید به وجود آمد

معاون حقوقی رئیس جمهور از واحدهای تولیدی، طراحی و مهندسی آب و فاضلاب خواست مشکلات موجود در این حوزه را جمع بندی و مواردی که نیاز به اصلاح قوانین و یا وضع مقررات جدید در جهت حمایت و رفع موانع تولید دارند را به اطلاع این معاونت برسانند.

وی گفت: این رویداد بین المللی نوعی حمایت عملی از سازنده‌ها به ویژه فعالان داخلی است که طی سالیان اخیر به دلیل اهمیت مسئله آب و با همت دانشمندان، پژوهشگران و تولیدکنندگان داخلی توانسته‌اند از تهدید تحریم، فرصت تولید را به وجود آورند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو در عرصه فناوری و تکنولوژی‌های وابسته به حوزه کاری خود موفق بوده است، ادامه داد: امروزه بخش عمده‌ای از صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه این وزارتخانه است و کارهای بزرگی در زمینه سدها و نیروگاه‌ها انجام شده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه هم اکنون یکی از پایه‌های استقلال کشور در زمینه تأمین نیرو و آب و فاضلاب بر عهده وزارت نیرو است، تصریح کرد: در مجموعه دولت براساس سیاست‌های اقتصادمقاومتی و اسناد بالادستی حمایت از تولید داخلی و شرکت‌های دانش بنیان سرعت گرفته و در طی سه سال اخیر دو هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد و از پارک‌های علم و فناوری حمایت شده است.

تحرک جدی جهادگونه در حوزه دانش‌های نو آغاز شده است

حجت الاسلام و المسلمین انصاری با تاکید بر اینکه تحرک جدی جهادگونه در حوزه دانش‌های نو آغاز شده است، عنوان کرد: امروزه در برخی زمینه‌ها جوانان ما به دانش روز دنیا ورود پیدا کرده‌اند و هم پای علم در حال حرکت هستند.

وی خاطرنشان کرد: ولی متاسفانه ضعف اطلاع رسانی و تبلیغات در کشور و عدم ارتباط تعریف شده میان رسانه ملی و بخش صنعت، رسانه‌های عمومی و حتی بین مراکز دانشگاهی و آموزشی موجب شده آگاهی مردم و قشرهای مختلف جامعه از آنچه که در کشور می‌گذرد و در عرصه‌های علمی، تولیدی و فناوری افتخارآمیز است کم اطلاع باشند.

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: متاسفانه چنین روندی بستری برای القای موارد نادرست از سوی دشمنان کشور شده تا در رسانه‌های خود در تلاش برای مأیوس کردن مردم و تضعیف شعار ما می‌توانیم باشند.

لزوم برگزاری مدون نمایشگاه صنعت آب

حجت الاسلام و المسلمین انصاری افزود: برای خنثی کردن چنین اقداماتی لازم است این نمایشگاه به صورت مرتب حتی به شکل منطقه‌ای و استانی برگزار و حتی سالیانه دو بار به صورت تخصصی‌تر در یک موضوع کلی برپا شود.

وی در ادامه سخنان خود از شرکت کنندگان در این دوره از نمایشگاه صنعت آب درخواست کرد حتماً مشکلات واحدهای تولیدی، طراحی، مهندسی و... موجود در این حوزه را جمع بندی و مواردی که نیاز به اصلاح قوانین و یا وضع مقررات جدید در جهت حمایت و رفع موانع تولید دارند منعکس کنند تا با حمایت این معاونت بتوانیم مسائل موجود را حل کنیم.

معاون حقوقی رئیس جهمور اظهار کرد: هم اکنون در معاونت حقوقی ریاست جمهوری هشت پرونده برای اصلاح قوانین به نفع تولید ملی در دست بررسی داریم که به زودی برخی از آن‌ها نیز تقدیم دولت خواهد شد و در جلسه‌ای با معاونان حقوقی تمامی وزارتخانه‌ها نیز سعی خواهیم کرد تمامی موانع قانونی را شناسایی و در جهت رفع موانع تولیدکنندگان گام برداریم.

 

کد خبر : ۴۱۴۷۸۱