خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

توضیحات قائم مقام وزیر نیرو درباره نحوه پرداخت بدهی‌ پیمانکاران و سازندگان آب و برق

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۸۴۶

قائم مقام وزیر نیرو گفت: پرداخت حدود 8 هزار میلیارد تومان از بدهی‌‎های وزارت نیرو مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

ستار محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره نحوه تعامل دولت با بخش خصوصی در بخش پرداخت بدهی‌ها  اظهار داشت: بخش خصوصی نقاط قوت و توان‌هایی دارد و انتظارات و مشکلاتی هم دارد که باید آنها را حل کرد.

وی افزود: عمده‌ترین مشکل بخش خصوصی منابع مالی است که برای این منظور و همچنین بازار کار صنعت آب و آب و فاضلاب اقدامات زیادی انجام دادیم که از جمله آن برقراری ارتباط با بانک‌های داخلی، صندوق توسعه ملی و استفاده از اوراق مشارکت است.

محمودی همچنین گفت: ما نیز در عرصه آب و برق بدهی کلانی داریم که بخشی از بدهی‌ها به بانک‌ها و نیروگاه‌ها و برخی نیز مربوط به پیمانکاران و سازندگان است.

وی با اشاره به اینکه اکنون پرداخت بدهی‌های ما از گام‌های اولیه عبور کرده است، افزود: میزان بدهی ما به حوزه سازندگان و پیمانکاران حدود 4 هزار میلیارد تومان است که بخشی از این بدهی‌ها (نزدیک 2 هزار میلیارد تومان) را پیگیری کردیم که از طریق اوراق مشارکت  و اوراق خزانه اسلامی پرداخت کنیم.

محمودی تصریح کرد: در حوزه برق نیز از طریق دستگاه‌های ذیربط در حال پیگیری هستیم که نیروگاه‌هایی که فروخته شده  و بدهی آن روی دوش دولت مانده است تهاتر شود.

وی با بیان اینکه پرداخت بدهی‌های بخش صنعت برق به گام های پایانی خود رسیده است، خاطرنشان کرد: فعلا مقرر شده که حدود 6 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به پیمانکاران و سازندگان صنعت برق از مسیرهای یاد شده پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز