خبرگزاری کار ایران

آغاز دور جدید همکاری های ایران و فرانسه در صنعت خودرو

توافق نامه همکاری بین سازمان گسترش صنایع ایران با شرکت رنو فرانسه در حاشیه نمایشگاه خودرو پاریس امضا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا ، با حضور نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ، معظمی رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و تیری بلوره قائم مقام مدیر عامل شرکت فرانسوی رنو این توافق نامه امضا شد.

در این توافق نامه طرفین در مورد ایجاد شراکت دوجانبه (جوینت ونچر ) میان گروه خودروسازی رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع توفق کردند و شرکت رنو سهامدار اصلی شرکت خودروسازی خواهد بود که بر اساس این شراکت تاسیس خواهد شد.

این شرکت در حوزه تحقیق و توسعه ، خرید و بومی سازی ، تولید خودرو و توزیع و صدور آن در شبکه توزیع و تحت استاندارد شرکت رنو در بازارهای داخلی و خارجی ، فعال خواهد بود.

بر اساس این توافق  مقرر شد شرکت مشترک سالانه 500 هزار  دستگاه خودرو بر اساس استانداردهای شرکت رنو تولید کرده و ظرفیت تولید خود را در فاز اول به ۱۵۰ هزار دستگاه ارتقادهد و برنامه تولید  سال ۲۰۱۸ باجرا خواهد شد.

در این مراسم نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : ما از سرمایه گذاری خارجی در کشورمان به ویژه در حوزه خودروسازی استقبال می کنیم و  برای تولید محصولات جدید رقابتی و تامین نظر مشتریان از نظر استاندارد ، کیفیت و ایمنی خودروها ، حمایت خواهیم کرد.

وی افزود گزینه های متعددی برای همکاری با شرکت های خارجی بود که به دلیل حضور ۱۲ ساله رنو در بازار ایران ، این شرکت به عنوان شریک برای تحقق این طرح انتخاب شد.

در این مراسم قائم مقام مدیرعامل شرکت رنو گفت : بازار ایران ظرفیت مناسبی برای تولید خودرو دارد و امضای این قرارداد در راستای اتخاذ گزینه همکاری استراتژیک با ایران در حوزه خودروسازی بوده و یک فصل جدید برای رنو که از موفقیت و امتیاز ویژه ای برخوردار شد ، ایجاد گردید.

 

 

کد خبر : ۴۱۵۵۲۲