خبرگزاری کار ایران

عباس آخوندی:

مردم منتظر افزایش وام مسکن مهر پردیس نباشند/ اتخاذ تدابیر ویژه برای مشکلات پردیس

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پس از اتمام پروژه مهر ، پروژه مسکن اجتماعی شروع می‌شود، گفت: تدابیری برای حل مشکلات مسکن مهر پردیس در نظر خواهیم داشت اما این تدابیر به معنای افزایش سقف وام‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا عباس آخوندی در جمع خبرنگاران درباره کاهش نرخ سود اوراق تسهیلات مسکن گفت:‌ در حوزه اوراق مسکن فرصت افزایش عرضه اوراق را داریم و با افزایش عرضه اوراق قیمت آن را کاهش می‌دهیم و با مداخلات دولتی در این حوزه موافق نیستیم.

وی با بیان اینکه مداخلات دولتی باعث بی‌انضباطی درازمدت در بازار می‌شود، گفت: هر اقدامی که مبنی بر سیستم بازار باشد، پایداری اطمینان برای خریدار را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات فردی، بازار مسکن را منحرف می‌کند، گفت: سیاست ما ایجاد نهادی در بازار است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره افزایش سقف تسهیلات فردی مسکن مهر اظهار داشت: در حال حاضر تقریبا پروژه مسکن مهر در تمام شهرها تمام شده است اما درباره پروژه مسکن مهر پردیس مشکلاتی وجود دارد که برای آن تدابیر ویژه‌ای را در نظر خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه نمی‌توان گفت که این تدابیر ویژه به معنای افزایش وام مسکن مهر پردیس است، گفت: نمی‌خواهیم این انتظار در مردم به وجود آید که وام مسکن مهر پردیس افزایش می‌‌یابد.

آخوندی گفت: به دنبال حل مسائل زیرساختی مسکن از جمله تامین آب، برق، گاز و فاضلاب، ساخت مدارس و مراکز درمانی در پروژه مسکن مهر هستیم.

وی همچنین درباره پروژه مسکن اجتماعی گفت: مقدمات مسکن اجتماعی با سیاست توسعه‌ای شدن بانک مسکن در حال انجام است.

آخوندی با تاکید بر اینکه پس از اتمام کامل پروژه مسکن مهر، مسکن اجتماعی شروع می‌شود،‌ادامه داد: در پروژه مسکن اجتماعی تنگناهای اعتباری متعددی وجود دارد که باید برای تامین مالی این پروژه اقداماتی در سازمان برنامه انجام شود.

وزیر و راه و شهرسازی همچنین با اشاره به میزان سپرده‌گذاری در صندوق پس انداز مسکن یکم گفت: طبق آمار بانک مسکن روزانه حدود هزار نفر در این صندوق سپرده‌گذاری می‌کنند و معتقدم این سیاست ، سیاست صحیحی برای خروج غیرتورمی بازار مسکن از رکود است و با این روش تقاضای یکباره در بازار ایجاد نمی‌شود.

کد خبر : ۴۱۶۲۶۳