خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد:

برنامه دولت، گسترش روابط اقتصادی ایران و آلمان و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی است

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران سطح روابط ایران و آلمان را بسیار عمیق و ریشه دار دانست و گفت: دولت تلاش می کند روابط اقتصادی با آلمان را مانند روابط فرهنگی و تاریخی گسترش دهد؛ براین اساس مذاکرات برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایران ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) ، محمد خزاعی در نشست تجاری ایران و آلمان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، افزود: مقام های کشور بارها از متولیان بخش مالی خواسته اند مشکلات خود را با سیستم مالی آلمان برطرف کنند؛ بر این اساس همکاری با شرکت «هرمس» آغاز شده است؛ ضمن آنکه از بخش خصوصی ایران و آلمان برای سرمایه گذاران نیز حمایت می کنیم.

وی ادامه داد: با وجود تحریم ها، در سال های 2014 و 2015 سطح روابط اقتصادی دو کشور 2.5 میلیارد دلار بود که بسیار قابل توجه است.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران تصریح کرد: این سازمان با همکاری بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر وزارتخانه ها از گسترش همکاری ها با آلمان و بخش خصوصی این کشور حمایت می کند و سرمایه گذاران آلمانی می توانند از حمایت و ضمانت های ایران استفاده کنند.

خزاعی گفت: باید تجارت و سرمایه گذاری با هم متناسب باشند و شرکت های آلمانی با سرمایه گذاری در ایران، صادرات کشورمان را به کشورهای منطقه افزایش دهند.

بنا به گفته وی، ایران از گذشته به صنعت آلمان اعتماد داشته است و امروز می خواهد دوباره از فناوری و دانش این کشور در صنایع مختلف بهره مند شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: البته اختلاف نظرسیاسی میان ایران و آلمان وجود دارد و کاملا طبیعی است؛ هیچ دو کشوری را نمی توان پیدا کرد که به لحاظ سیاسی به طور کامل دیدگاه یکسانی داشته باشند.

خزاعی ادامه داد: دو کشور در مسائل سوریه و رژیم صهیونیستی دیدگاه متفاوتی دارند، اما تلاش می کنند با درک دقیق تر، مسائل اجازه ندهند، این اختلافات سیاسی بر همکاری های اقتصادی و فرهنگی تاثیر منفی بگذارد.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران اظهار کرد: بیش از 50 شرکت مهم آلمان پیش از تحریم ها در ایران دفتر و کارشناس داشتند و برخی از آنها حتی در دوران تحریم نیز فعالیت خود را قطع نکردند.

وی تاکید کرد: این روابط عمیق است که پتانسیل همکاری میان دو کشور را تقویت می کند.

خزاعی ادامه داد: ایران دارای دو ویژگی مهم برقراری امنیت و ثبات اقتصادی است که برای سرمایه گذاری از اهمیت ویژه برخوردار است.

این مقام مسئول تصریح کرد: برخی سرمایه گذاران کشورهای همسایه به خاطر اینکه اکنون ایران جزیره امن منطقه است و نوسانات اقتصادی آن مهار شده، سرمایه و کسب و کار خود را به ایران منتقل کرده اند.

وی با اشاره به کاهش نرخ تورم از 40 تا 45 درصد در آغاز فعالیت دولت یازدهم به کمتر از 10 درصد در سال جاری و تثبیت نرخ ارز گفت: سرمایه گذاران اکنون با توجه به ثبات اقتصادی که با تدبیر دولت برقرار شده است، می توانند چشم انداز روشن تری را در برابر خود ببینند.

براساس این گزارش، نشست تجاری ایران و آلمان روز دوشنبه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد. «زیگمار گابریل» معاون صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد و انرژی ابن کشور در این همایش، از امضای توافق نامه میان بانک مرکزی ایران و آلمان در بعد از ظهر امروز خبر داد و گفت: با گسترش همکاری های اقتصادی می توان برای مسایل پیچیده موجود میان دو کشور نیز راهکار پیدا کرد.

هرمس (Hermes) یک شرکت خدمات مالی چندملیتی با تمرکز اصلی در بخش بیمه است.

 

کد خبر : ۴۱۶۲۹۸