خبرگزاری کار ایران

قرارداد 2.39 میلیارد یورویی ایرباس با ویتنام

شرکت ایرباس قراردادهایی را برای فروش هواپیماهای مسافربری به شرکت های ویتنامی به ارزش 6.5 میلیارد دلار به امضا رساند. ویتنام یکی از 10 کشور در حال پیشرفت در عرصه حمل و نقل هوایی است.

به گزارش ایلنا، شرکت هواپیمایی وابسته به دولت ویتنام قراردادی را با شرکت ایرباس برای خرید 10 فروند هواپیمای مسافربری A350 به ارزش 3.1 میلیارد دلار امضا کرد. علاوه بر این، شرکت ویتنامی «جت استار ایرلاین» 10 فروند ایرباس A320 نیز به ارزش 980 میلیون دلار از این شرکت خریداری کرده است.

همچنین شرکت خصوصی «ویت‌جت ایر» قراردادی را به ارزش 2.39 میلیارد دلار برای خرید 20 فروند هواپیمای مسافربری A321 با ایرباس امضا کرده است.

این قراردادها در شهر «هانوی» با حضور فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه که در حال حاضر به این کشور جنوب آسیایی سفر کرده است، امضا شد. گفته می شود میزان مسافرت های هوایی در 3 سال گذشته در این کشور، دست کم 20 درصد افزایش یافته است.

همچنین پس از بازدید باراک اوباما از ویتنام، شرکت ویت‌جت ایر اعلام کرد قرار است به زودی قراردادی را با شرکت بوئینگ برای خریداری 100 فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 به ارزش 11.3 میلیارد دلار به امضا برساند.

کد خبر : ۴۱۶۳۱۶