خبرگزاری کار ایران

آمادگی ستاد اجرایی فرمان امام برای ورود به میدان آزادگان

مخبر از وزیر نفت خواست که قدم بعدی نیز با محوریت تشکیلات خارجی و داخلی و سازوکار کنسرسیوم جهت توسعه دیگر میادین و از جمله آزادگان برداشته شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم امضای قرارداد HOA بین شرکت نفت ایران و شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا گفت: در حال حاضر از 142 شرکتی که در میدان یاران کار می‌کنند فقط سه شرکت خارجی است بنابراین یاران شمالی تماما توسط کارشناسان داخلی توسعه داده می‌شود.

وی افزود: ما به د نبال این هستیم که تبدیل به تشکیلات بین المللی شویم زیرا برای کشوری که بیش از صد سال نفت دارد خوب نیست که مجبور باشد از شرکت خارجی استفاده کند.

مخبر تصریح کرد: چرا اکنون ما باید نگران باشیم که شرکت خارجی به میادین ما وارد شود چرا نباید این نگرانی‌ را با ایجاد شرکت‌های قدرتمند ایرانی رفع کنیم از این به بعد باید کاری کنیم که خارجی‌ها از ورود شرکت‌های ایرانی نگران باشند لذا ما نباید در داخل کشور با خارجی‌ها رقابت کنیم باید عرصه رقابت را به خارج از مرزها ببریم.

وی تاکید کرد: هدف اصلی ما این است که مشکلات نفت حل شود چرا که با توسعه این میادین است که در دنیا مطرح می‌شویم. ضمن اینکه با توسعه این میادین چندین هزار نفر در منطقه مشغول به کار خواهد شد.

مخبر از وزیر نفت خواست که قدم بعدی نیز با محوریت تشکیلات خارجی و داخلی و سازوکار کنسرسیوم جهت توسعه دیگر میادین و از جمله آزادگان برداشته شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با شروع کار 8 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود اظهار داشت: با این کار توسعه فرهنگی و اقتصادی را نیز در منطقه شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در ستاد اجرایی امام هر کاری که انجام می‌شود با مشارکت مردم است به طوری که از 143 شرکتی در یاران حضور دارند غیر از شرکت‌های حفاری هیچ کدام ستادی نیستند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین گفت: ما آماده‌ایم همه شرکت‌های بخش خصوصی که علاقمند باشند همکاری داشته باشیم.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که بزودی سازوکاری فراهم شود که بتوانیم در میدان آزادگان حضور داشته باشیم.

 

کد خبر : ۴۱۶۶۵۶