خبرگزاری کار ایران

جانشین راهور ناجا:

مجتمع کوروش آسایش مردم منطقه را سلب کرده است

جانشین راهور ناجا با انتقاد از جانمایی مجتمع کوروش در منطقه 5 تهران گفت: این مجتمع رفاه مردم منطقه را سلب کرده است و جانمایی آن اشتباه بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا سردار امیری در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش الزامات ترافیک در ساختمان‌ها با اشاره به ضرورت هماهنگی دستگاه‌های متولی برای ایجاد انضباط شهری، اظهار داشت: زندگی شهری الزاماتی دارد که برای تامین این الزامات دستگاه‌های مرتبط باید در کنار هم تصمیم‌گیری کنند.

جانشین راهور ناجا با بیان اینکه یکی از نیازهای شهری این است که مردم بتوانند به سهولت تردد داشته باشند گفت: این تردد روان ممکن نمی‌شود مگر اینکه دستگاه‌‌های متولی بتوانند با هماهنگی هم تصمیم‌گیری کنند و نتیجه این هماهنگی‌ها تردد آسان مردم در شهر است.

وی با اشاره به وظایف سازمان نظام مهندسی در ایجاد تردد روان برای مردم گفت: سازمان نظام مهندسی در مقاطع بهره‌برداری و ساخت مراکز و ساختمان‌ها باید الزاماتی را رعایت کند.

سردار امیری افزود: معتقدم تمام مراکز و مجتمع‌هایی که جاذبه سفر دارند باید خارج از شهر ساخته شوند.

جانشین راهور ناجا تاکید کرد: در حال حاضر در شهری که شعار آن زندگی محور است عابر حق عبور ندارد بنابراین برای احیای حق مردم در زندگی شهری سازمان‌های مسئول باید کنار هم قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین فشار ترافیک در تهران در مراکز شهر است افزود: تمرکز مراکز اداری و تجاری در مراکز شهرها باعث شده است که بیشترین حجم ترافیک در مرکز شهرها باشد. این در حالی است که در کشورهای خارجی مجتمع هایی که جاذبه سفر دارند خارج از شهر ساخته می‌شوند.

سردار امیری با انتقاد بر جانمایی مجتمع تجاری کوروش در منطقه 5 تهران گفت: در حالی که یک مجتمع در منطقه 5 تهران با ظرفیت 1600 واحد پارکینگ ساخته می‌شود که روزانه 10 هزار نفر به این مجتمع تردد می‌کنند و این باعث سلب آسایش و رفاه مردم آن منطقه شده است.

 

کد خبر : ۴۱۷۰۹۰