خبرگزاری کار ایران

سیف خبر داد:

پیشنهاد بانکی ایران به ویتنام

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: ایران در جریان سفر رئیس جمهوری به هانوی برای افزایش حجم مبادلات دو جانبه به ویتنام پیشنهاد برخورداری از حساب بانکی مشترک را ارائه می‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ولی الله سیف در حاشیه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به هانوی پایتخت ویتنام در تشریح برنامه توسعه همکاری بانکی دو کشور، گفت: اگر پیشنهاد برخورداری از حساب بانکی مشترک مورد استقبال طرف ویتنامی قرار گیرد، بهترین سازوکار و سریع ترین روش برای افزایش حجم مبادلات دو کشور خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه درحال حاضر سطح روابط تجاری دو کشور حداکثر ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار در سال است که بالا نیست، تصریح کرد: ولی ظرفیت افزایش روابط اقتصادی و تجاری بسیار بالا است.

این عضو کابینه دولت با یادآوری اینکه یکی از بحث‌هایی که باعث شد من در این سفر حضور داشته باشم روابط بانکی دو کشور بود، بیان کرد: در حال حاضر تبادل بانکی زیادی بین دو کشور وجود ندارد و این حجم از مبادلات هم از طریق بانک های سایر کشورها انجام می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تلاش این است که با نظام بانکی ویتنام رابطه مناسبی برقرار کنیم تا زمینه ساز افزایش حجم بالای تجارت بین دو کشور باشد، یادآور شد: در گذشته مذاکراتی بین بانک‌های مرکزی دو کشور در سطح معاونان بانک مرکزی انجام شده است.

سیف خاطرنشان کرد: شناخت مناسبی از بانک‌های ویتنامی داریم و فکر می‌کنم در این سفر بتوانیم به تفاهم مناسبی برای تحقق رابطه مناسب بانکی برسیم.

 
 
 

 

کد خبر : ۴۱۷۳۶۹