خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

عرضه محصولات پتروشیمی‌، خارج از بورس کالا صنایع پایین دستی را مختل می‌کند

فولادگر گفت: اگر مواد اولیه مورد نیاز صنایع به موقع و با قیمت مناسب به دست‌شان نرسد، متضرر می‌شوند و یا مجبور می‌شوند مواد مورد نیازشان را از خارج از کشور تهیه کنند.

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره چالش‌های عرضه  و یا عدم عرضه پتروشیمی‌ها در بورس کالا گفت: ما بورس را مبنای قانونی برای نظم دادن به بازار سرمایه قرار دادیم که هم اوراق بهادار و هم کالا در آن مبادله می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر برخی کالاهای اساسی و استراتژیک مثل گندم که نیاز اصلی مردم هستند به مصلحت نیست که وارد بورس شوند و تنظیم بازار آن به عهده دولت است، چون کالای حیاتی هستند. اما برخی صنایع مواد اولیه نیاز دارند و مهم است که زنجیره ارزش‌شان حفظ شود و ما موافقیم که در بورس کالا عرضه شوند که از جمله آنها محصولات پتروشیمی هستند که باید زنجیره تولید در آنها حفظ شود.

فولادگر تاکید کرد: اگر عرضه برخی محصولات مثل پتروشیمی‌ها در بورس کالا دچار اختلال شود صنایع پایین دستی به مشکل برمی‌خورند.

وی خاطرنشان کرد: اگر نظم و تنظیم بازار بهم بخورد و مواد اولیه برخی صنایع به موقع و با قیمت مناسب به دست‌شان نرسد، متضرر می‌شوند و یا مجبور می‌شوند مواد مورد نیازشان را از خارج از کشور تهیه کنند که در این صورت یا قیمت بالاتر می‌رود و یا کیفیت محصولات پایین می‌آید، لذا بهترین راه حل این قضیه بورس کالا است.

کد خبر : ۴۱۷۳۹۶