خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی خبرداد:

افتتاح تونل 1900 متری باغان تا دو سال دیگر

وزیر راه و شهرسازی گفت: تونل باغان به طول 1900 متر در محور سنندج – مریوان تا دو سال دیگر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی  در حاشیه بازدید از محور سنندج به مریوان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به فعال شدن مرز باشماق محور سنندج – مریوان یکی از محورهای تجاری مهم کشور محسوب می‌شود و روزانه چیزی حدود 6 هزار و 700 دستگاه خودرو از این محور تردد خواهند داشت.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس‌جمهوری در سفر استان به کردستان درباره ساخت محور سنندج – مریوان گفت:  از این رو اقدامات عملیات ساخت این محور با جدیت بیشتری در دست اقدام است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این مسیر را به دو قسمت تقسیم کرده ایم گفت: یک قسمت از سنندج به شویشه و قسمت دیگر از شویشه به تیج تیج به طول 52 کیلومتر در حال ساخت است.

آخوندی با بیان اینکه در این مسیر سه تونل وجود دارد گفت: دو تونل و 30 کیلومتر  از مسیر در حال اجرا است تا اذرماه سال جاری به افتتاح می رسد.

وی ادامه داد: تونل باغان به طول 1900 متر طبق وعده پیمانکار است تا دو سال دیگر به بهره برداری می رسد .

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جاذبه های طبیعی این مسیر گفت: با توجه به جاذبه های توریستی محور سنندج – مریوان به موضوع ساخت استراحتگاه و معماری آن توجه ویژه ای داریم .

وی همچنین درباره اعتبار مورد نیاز برای ساخت تونل باغان گفت: برای احداث تونل 1900 متری باغان به اعتبار 120 میلیارد تومانی نیاز داریم که این اعتبار دوساله تامین می شود. و تامین اعتبار آن مطمئن هستیم.

وی همچنین با تاکید به اهمیت معماری راهها گفت: متاسفانه در کشورمان هنوز معماری راه اجرایی نشده است و معتقدم محور سنندج – مریوان و تونل باغان نیاز به معماری ویژه راه دارند.

آخوندی ادامه داد: هنوز هیچ شرکتی در ایران در حوزه معماری راه به طور حرفه ای فعال نیست و معتقدم نیاز به مشاوران بین المللی در این حوزه داریم هرچند که در محور هراز اقداماتی در معماری راه انجام شده است

کد خبر : ۴۱۷۴۳۰