خبرگزاری کار ایران

آمار سرشماری اینترنتی تا ساعت 6 صبح سه شنبه به بیش از 3.4 میلیون خانوار رسید

رئیس مرکز آمار ایران گفت:شمار خانوارهای ایرانی که تا ساعت 6 صبح امروز (سه شنبه) ثبت نام اینترنتی کرده اند به سه میلیون و 460 هزار خانوار رسید.

به گزارش ایلنا، امیدعلی پارسا شمار جمعیت ثبت نام شده تا ساعت 6 صبح امروز را 11 میلیون و 670 هزار تن اعلام کرد.

وی افزود: تاکنون استان های بوشهر، خراسان جنوبی، یزد، هرمزگان ،کردستان و لرستان بیشترین مشارکت را در سرشماری اینترنتی داشته اند.

رئیس مرکز آمار ایران همچنین گفت: چهارمین مرحله قرعه کشی برای جایزه 10 میلیون ریالی روز گذشته برگزار شد و 100 نفر از خانوارهای دیگر انتخاب شدند که از طریق پیامک 300000 به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز وبگاه سرشماری مرکز آمار ایران باز است و شهروندان می توانند در آن ثبت نام کنند.

پارسا یادآورشد: هدف گذاری انجام شده برای ثبت نام اینترنتی خانوارهای ایرانی در این مرحله، هشت میلیون و ٨٨١ خانوار و سهم هر استان نیز تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن تا 24 مهرماه جاری در کشور ادامه دارد و چنانچه 35 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، جمهوری اسلامی ایران در شمار کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.

براساس برنامه ریزی مرکز آمار، از 25 مهر تا 25 آبان ماه هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با تبلت انجام می شود.

مرکز آمار اعلام کرده است خانوارها پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، کد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به در منزل آن را ارائه کنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند.

به گفته مسئولان مرکز آمار ایران، یک هزار تن از افرادی که در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند با قرعه کشی از جایزه 10 میلیون ریالی برخوردار می شوند.

خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir ثبت کنند.

براساس پیش بینی انجام شده، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه سال جاری و نتایج تفصیلی آن مردادماه 1396 منتشر می شود.

هفتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در روزهای دوم تا بیست و دوم آبان ماه سال 1390 با بسیج نزدیک به 114 هزار مامور آمارگیر و نیروهای ستادی و پشتیبانی آموزش دیده در 31 استان برای یک هزار و 139 شهر و 96 هزار و 549 آبادی کشور انجام شد.

 

کد خبر : ۴۱۸۵۸۸